شناسهٔ خبر: 68543989 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از سرگیری تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های هلند

تهران-ایرنا- خبرگزاری «آناتولی» امروز (شنبه) گزارش داد که حامیان فلسطین از روز گذشته تظاهرات خود در دانشگاه‌های هلند را از سر گرفتند و صدها دانشجو در اعتراض به دانشگاه آمستردام به دلیل قطع نکردن روابط خود با نهادهای صهیونیستی، تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، صدها دانشجو در همبستگی با مردم فلسطین در محوطه «دانشگاه آمستردام» (UvA) تجمع کردند تا به مدیریت دانشگاه به دلیل عدم قطع روابط خود با موسسات صهیونیستی اعتراض کنند.

در پی این اعتراضات، مدیریت دانشگاه آمستردام به دلیل آنچه «تدابیر پیشگیرانه» اعلام کرد، ورودی اصلی را بست و تعداد زیادی از نیروهای پلیس در اطراف محوطه این دانشگاه مستقر شدند.

بر اساس این گزارش، دانشجویان معترض که بر طبل می کوبیدند و در حمایت از فلسطین شعارهایی همچون «از نهر تا بحر، فلسطین باید آزاد شود» سر می‌دادند، از پلیس خواستند که محوطه دانشگاه را ترک کنند.

معترضان که پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز در می‌آوردند، شعار نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود: «UvA [دانشگاه آمستردام] دروغ‌ها را متوقف کنید، همه روابط را قطع کنید»، «اکنون آزادی برای فلسطین» و «اسرائیل را تحریم کنید».

دانشجویان حامی فلسطین در شعارهای خود تاکید کردند که اسرائیل از سال ۱۹۴۸ نژادپرستی را در پیش گرفته و «صهیونیسم باید سقوط کند».

پیش از این دانشگاه «اراسموس روتردام» هلند، همکاری‌های خود را با نهادهای صهیونیستی را متوقف کرد.

طبق این گزارش، دانشگاه اراسموس روتردام در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بر اساس توصیه کمیته مشورتی دانشگاه، همکاری جدید با موسسات اسرائیلی به حالت تعلیق در می‌آید و همکاری‌های موجود بین نهادهای اسرائیلی و دانشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه برای تلافی عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس در پاسخ به چند دهه تجاوز و اشغالگری این رژیم، تاکنون در سراسر اروپا تظاهرات دانشجویی گسترده‌ای در حمایت از مردم فلسطین و در اعتراض به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و روابط دانشگاه‌ها با این رژیم برگزار شده است.

با گذشت ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز (شنبه) از افزایش تعداد شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۹۳۹ نفر خبر داد.

نظر شما