شناسهٔ خبر: 68543385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

احداث مسیر ریلی کربلا به کجا رسید؟

تحریریه جهان صنعت نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴ کیلومتر از مسیر راه آهن شلمچه در خاک عراق مین‌روبی شده و تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، درباره روند احداث خط ریلی شلمچه – بصره گفت: بیش از ۵۰ سال است که دو کشور ایران و عراق منتظر احداث این خط هستند تا شاهد برقراری پیوند ریلی باشیم.

وی مین‌روبی را از جمله موانع سر راه این طرح عنوان کرد و افزود: از سال گذشته باتوجه ‌به تلاش‌های صورت‌گرفته توانستیم حدود ۴ کیلومتر در عمق خاک عراق را مین‌روبی کنیم.

صالحی همچنین به کشف بیش از ۶ هزار انواع مین‌های جنگی و خمپاره اشاره کرد. او گفت: تاکنون در سه مرحله دپوهای کشف شده را منهدم کرده‌ایم و به‌تدریج بقیه هم کشف و منهدم می‌شوند.

وی افزود: بیشتر این مین‌ها در منطقه شلمچه و مربوط به عملیات کربلای ۵ است. طوری که ۵ لایه مین‌روبی تا عمق ۶ متر به عرض ۵۰ متر و به طول حدود ۴ کیلومتر داشتیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن همچنین درباره ویژگی‌ پل احداثی برای این خط گفت: احداث پل بر روی اروندرود در شمال بصره در حال انجام است که ۱۷ پایه در خشکی و آب دارد. این طرح به لحاظ فنی بسیار پیچیده است. هم اکنون در حال شمع‌کوبی هستیم که این شمع‌ها هر کدام با یک و نیم متر قطر و ۴۵ متر عمق در حال احداث هستند.

صالحی در پایان افزود: امیدواریم باتوجه‌به سرعت خوبی که روند اجرای این طرح دارد بتوانیم در آینده نزدیک با حرکت مستقیم قطار تهران – کربلا، شاهد وصل ۳۶ کیلومتر حلقه مفقودی بین دو کشور باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما