شناسهٔ خبر: 68538955 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صالحی: صالحی:

طرح ریلی شلمچه - بصره با سرعت در حال اجراست طرح ریلی شلمچه - بصره با سرعت در حال اجراست

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: احداث خط ریلی شلمچه - بصره یکی از طرح‌های مهم برون مرزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که به سرعت در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن گفت: بیش از ۵۰ سال است که دو کشور ایران و عراق منتظر احداث طرح ریلی شلمچه - بصره هستند تا شاهد برقراری پیوند ریلی باشیم.

وی مین روبی را از جمله موانع سر راه این طرح عنوان کرد و افزود: از سال گذشته با توجه به تلاش‌های صورت گرفته توانستیم تاکنون حدود ۴ کیلومتر در عمق خاک عراق مین روبی کنیم.

صالحی همچنین به کشف بیش از ۶ هزار انواع مین‌های جنگی و خمپاره اشاره کرد و گفت: تاکنون در سه مرحله دپو‌های کشف شده را منهدم کرده ایم و به تدریج بقیه هم کشف و منهدم می‌شوند.

وی افزود: بیشتر این مین‌ها در منطقه شلمچه و مربوط به عملیات کربلای ۵ است بطوریکه ۵ لایه مین روبی تا عمق ۶ متر به عرض ۵۰ متر و به طول حدود ۴ کیلومتر داشتیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن همچنین درباره ویژگی‌های پل احداثی برای این خط گفت: احداث پل بر روی اروند رود در شمال بصره در حال انجام است که ۱۷ پایه در خشکی و آب دارد و این طرح به لحاظ فنی بسیار پیچیده است و هم اکنون در حال شمع کوبی هستیم که این شمع‌ها هر کدام با یک و نیم متر قطر و ۴۵ متر عمق در حال احداث هستند.

صالحی در پایان افزود: امیدواریم با توجه به سرعت خوبی که روند اجرای این طرح دارد بتوانیم در آینده نزدیک با حرکت مستقیم قطار تهران - کربلا، شاهد وصل ۳۶ کیلومتر حلقه مفقودی بین دو کشور باشیم.

نظر شما