شناسهٔ خبر: 68543339 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در دو روز گذشته در دو روز گذشته

افزایش آتش سوزی در مراتع؛ کنترل حریق در چهار نقطه اصفهان افزایش آتش سوزی در مراتع؛ کنترل حریق در چهار نقطه اصفهان

آتش سوزی در مراتع شهرستان‌های اردستان، سمیرم، خوانسار و فریدن در دو روز گذشته مهار شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آتش‌سوزی در مراتع روستای نیسیان واقع در بخش برزواند شهرستان اردستان به مساحت هشت هزار متر مربع و آتش سوزی در اراضی مرتعی حاشیه جاده در بخش وردشت شهرستان سمیرم به میزان سه هکتار بعد از ظهر روز گذشته گزارش شده است.

منصور شیشه فروش افزود: همچنین عوامل یگان حفاظت ازمنابع طبیعی شهرستان خوانسار آتش سوزی در اراضی باغی واقع در روستای تیدجان را گزارش کرده که با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی وو اهالی محلی از سرایت حریق به مراتع منطقه جلوگیری شد.


به گفته وی همچنین در روز پنجشنبه نیز عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان فریدن حریق در دو هکتار از مراتع روستای چهل خانه را مهار کردند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه علت وقوع همه حوادث اخیر عوامل انسانی گزارش شده است، ادامه داد: وقوع حریق در اراضی طبیعی و مرتعی طی سال جاری در روز‌های پایانی هفته و تعطیلات و همزمان با افزایش دما و رعایت نکردن اصول ایمنی توسط مرتع داران، طبیعت گردان و …افزایش داشته است.

شیشه فروش افزود: تشدید شرایط گرد و غبار، ناترازی برق و آب، بروز تنش ابی برای درختان، باغات و فصای سبز و افزایش حریق در پوَشش‌های گیاهی، مرتعی و جنگلی از تأثیرات افزایش دما است.

نظر شما