شناسهٔ خبر: 68542964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار کردستان:

کردستان دومین استان پرمتقاضی مسکن ملی در کشور است

استاندار کردستان گفت: کردستان پس از فارس، دومین استان پرمتقاضی و تایید نهایی شده مسکن ملی در کشور را دارا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، عصر امروز _شنبه هفدهم شهریور_ در جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: نقاط قوت و ضعف را باید در کنار هم دید و منصفانه نقد کرد.

وی افزود: کشاورزی یکی از ارکان توسعه و ظرفیت‌های اصلی استان کردستان است که تعامل خوبی نیز در مجموعه جهاد کشاورزی با سایر مجموعه‌ها دیده می‌شود.

استاندار کردستان به افزایش ظرفیت ذخیره غلات در استان اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت سیلوهای استان به بیش از یک میلیون تُن رسیده است و در بخش سردخانه و گلخانه نیز طی چند سال اخیر ظرفیت‌های استان چندین برابر افزایش داشته است.

زارعی‌کوشا در ادامه به حوزه مسکن ملی نیز اشاره و تصریح کرد: کردستان دومین استان پرمتقاضی مسکن ملی در کشور است که تاکنون زمین ۶۰ هزار واحد مسکن ملی در آن تأمین شده است.

وی یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار بر نرخ تورم در استان را هزینه‌های مسکن دانست و گفت: قیمت مسکن بر افزایش نرخ تورم در استان تأثیر مستقیمی دارد.

استاندار کردستان به پروژه مهر و بازگشایی مدارس نیز گریزی زد و افزود: آموزش و پرورش باید نظارت لازم را داشته باشد تا شهریه مدارس بیش از مقدار مصوب اخذ نشود و در مدارس عادی نیز بجز هزینه بیمه و کتب درسی اجباری بر پرداخت وجوه اضافه نباید باشد.

زارعی‌کوشا در ادامه با بیان اینکه تا پایان ماه شهریور برای جذب اعتبارات عمرانی فرصت وجود دارد، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌ها تلاش کنند تا اعتبارات تخصیص داده در زمان مقرر جذب شده و برگشت نخورد، چون اعتبارات خط قرمز ما است.

وی خطاب به مدیران و رؤسای ادارات در استان گفت: همه ما کارگزار دولت هستیم و باید تا روز آخر با همان قوت روز اول به مردم خدمت کنیم و وظیفه خودمان را انجام دهیم.

استاندار کردستان ادامه داد: خط مشی ما بی‌توجهی به فحاشی‌ها و کار و تلاش شبانه‌روزی است و نباید انتقادات مغرضانه در کار و تلاش مدیران سستی و بی انگیزگی ایجاد کند چون نسبت به مردم تعهد داریم.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: همه تلاش ما باید این باشد که شعار وفاق ملی که شعار دولت جدید است تحقق پیدا کند.

نظر شما