شناسهٔ خبر: 68542797 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام مسئول توانیر خبر داد:

افزایش تقاضای ۳۲۰۰ مگاواتی برق در روز گذشته

تهران- ایرنا- مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: دیروز شاهد افزایش تقاضای سه‌هزار و ۲۰۰ مگاواتی برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که نشان‌دهنده ناترازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «حامد احمدی» در گفت‌وگویی افزود: این عدد نشان می‌دهد با وجود اینکه در بعضی از مناطق شمالی کشور کاهش دما و مصرف اتفاق افتاده است، اما همچنان مصرف اعداد بالاست و اگر این را با ظرفیت کلی مقایسه کنیم، بحث ناترازی تولید مصرف همچنان وجود دارد.

وی گفت: واحدهای تولیدی از ابتدای خردادماه با حداکثر ظرفیت خود تولید می‌کنند که فرصتی را برای تعمیرات نداشتند و از سوی دیگر محدودیت منابع سبب شده این روزها مدیریت شبکه برق همچنان سخت باشد.

احمدی ادامه‌داد: این شرایط نکته‌ای را برای ما یادآوری می‌کند که بحث صرفه‌جویی و فرهنگ صرفه‌جویی مصرف همچنان باید تداوم داشته باشد و اداره‌ها که پرچم‌دار خدمتگزاری در حوزه‌های مختلف هستند، در حوزه صرفه‌جویی مصرف هم باید پرچم‌دار شوند.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر افزود: اگرچه تاکنون بخش اداری همکاری خوبی با ما داشته است، اما انتظار می‌رود که این همکاری همچنان تداوم داشته باشد.

وی گفت: مدیریت مصرف ۳۰ درصدی در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در خارج از وقت اداری همچنان توصیه می‌شود و ما به همکاران خود در شرکت‌های توزیع گفته‌ایم که کنتورهای هوشمند را مجدد برای این موضوع هماهنگ کنند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و رایزنی‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود کمترین مشکل را در مدیریت مصرف در بخش اداری داشته باشیم.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر تاکید کرد: از همه مردم درخواست می‌شود که همچنان بحث مدیریت مصرف را جدی ادامه دهند تا با کمک یکدیگر بحث ناترازی را حل کنیم.

نظر شما