شناسهٔ خبر: 68542745 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سهم خیرین بانک صادرات ایران در مبارزه با بی‌سوادی

​یونسکو در چهاردهمین نشست کنفرانس عمومی این سازمان در سال 1966، 8 سپتامبر را به عنوان روز جهانی سوادآموزی نامگذاری کرد و بر این اساس، بانک صادرات ایران گزارش فعالیت خود در این زمینه را منتشر کرده است. ​یونسکو در چهاردهمین نشست کنفرانس عمومی این سازمان در سال 1966، 8 سپتامبر را به عنوان روز جهانی سوادآموزی نامگذاری کرد و بر این اساس، بانک صادرات ایران گزارش فعالیت خود در این زمینه را منتشر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با تشکیل ستاد خیرین مدرسه‌ساز از دهه 60 تاکنون و با مشارکت داوطلبانه و با نیت خیرخواهانه کارکنان بانک با تخصیص بخشی از حقوق خود، بالغ بر 50 مدرسه در اقصی نقاط کشور احداث کرده و دو مدرسه دیگر نیز در مرحله ساخت قرار دارد که در مجموع 52 مدرسه توسط این بانک در نقاط محروم کشور ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

اعتلاي فرهنگ، دانش و انجام رسالت و مسئوليت‌هاي اجتماعي در راستاي پيشرفت و آباداني کشور؛ کمک به رشد و توسعه آموزشی در مناطق محروم کشور؛ زدودن فقر علمی و نیز بسترسازي براي پرورش نسل‌هاي آينده و آینده‌سازان ایران اسلامی از جمله اهداف این اقدام بانک صادرات ایران بوده است.

شایان ذکر است که 32 ساخت و 18 بازسازی مدارس حاصل فعالیت بانک صادرات ایران بوده که از این بین 23 مدرسه در مناطق سیل‌زده؛ 12 مدرسه در مناطق زلزله‌زده و 15 مدرسه نیز در مناطق محروم مورد حمایت قرار گرفته است.

همچنین این مدارس در 18 استان و 35 شهرستان کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته که از این بین «لرستان، کرمانشاه و گلستان» بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

قابل توجه است که حاصل فعالیت خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران 2 مدرسه 15 کلاسه؛ 11 مدرسه 12 کلاسه؛ 3 مدرسه 9 کلاسه؛ 16 مدرسه 6 کلاسه و 18 مدرسه 3 کلاسه بوده است.

گفتنی است در پی اقدامات متعدد بانک صادرات ایران در مسیر مدرسه‌سازی، در سال 1393 در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و در سال 1397 به دلیل نقش‌آفرینی در بازسازی و احداث فضاهای آموزشی زلزله استان کرمانشاه از این بانک تقدیر و تجلیل شده و تندیس ویژه خیر مدرسه‌ساز را دریافت کرده است.

نظر شما