شناسهٔ خبر: 68542199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

رژیم صهیونیستی تمامیت ارضی مصر را زیر سوال برده است

یک تحلیلگر مسائل منطقه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا وارد حوزه امنیتی و سرزمینی مصر شود، گفت: براساس مذاکرات و توافقنامه کمپ دیوید حفاظت از گذرگاه صلاح‌الدین وظیفه دولت مصر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، سید رضا صدرالحسینی درباره آخرین تحولات منطقه عنوان کرد: در جریان تحولات منطقه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که وارد حوزه امنیتی و سرزمینی مصر شود.

 

وی یادآور شد: در خصوص موضوع گذرگاه صلاح‌الدین باید به این نکته توجه داشت که به طور مستقیم حفظ این گذرگاه وظیفه دولت مصر است و در مذاکرات و توافقنامه کمپ دیوید نیز این مساله به عهده دولت و ارتش مصر گذاشته شده است.

 

این تحلیلگر مسائل منطقه بیان کرد: این در حالی است که در حال حاضر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که نیرو‌های نظامی خود را از این منطقه خارج نمی‌کند.

 

صدرالحسینی تاکید کرد: در واقع رژیم صهیونیستی با این رویکرد تمامیت ارضی مصر و استقلال آن را زیر سوال برده است.

 

این تحلیلگر مسائل منطقه با یادآوری این مساله که مصر جزو اولین کشور‌هایی بود که با رژیم صهیونیستی توافقنامه امضا کرد، توضیح داد: این توافق برای حدود چهار دهه به نفع رژیم صهیونیستی بوده است و حالا این رژیم در شرایطی کنونی آن را زیر پا گذاشته است.

 

‌وی تأکید کرد: این رویکرد رژیم صهیونیستی بار دیگر نشان داد که آنها به قوانین انسانی، قوانین بین‌المللی و تعهدات پایبند نیستند و توافقی را که سال‌ها از آن بهره‌برده‌اند، به راحتی نادیده گرفته و زیر پا می‌گذارند.

 

 صدرالحسینی درباره اینکه هدف رژیم صهیونیستی از این رویکرد چیست؟ نیز عنوان کرد: آن‌ها برای افزایش امنیت سرزمین‌های اشغالی تلاش می‌کنند و می‌گویند مقاومت از این منطقه استفاده می‌کند تا مواد غذایی، دارویی و تسلیحات خود را تامین کند.

 

این تحلیلگر مسائل منطقه درباره اینکه دولت مصر در این خصوص باید چه راهبردی داشته باشد؟ نیز بیان کرد: قطعا این رویکرد به نفع رژیم صهیونیستی است. اما دولت مصر می‌تواند براساس توافقاتی که انجام شده ادعای خسارت کند و شرایطی ایجاد کند که رژیم صهیونیستی نتواند این رویکرد را ادامه دهد.

 

‌وی ادامه داد: قطعا نتانیاهو چنین مساله‌ای را نمی‌پذیرد. اما دولت مصر باید در مجامع حقوقی فعالانه در این خصوص اقدام کند.

 

صدرالحسینی بیان کرد: علاوه بر این رسانه‌های مستقل در منطقه نیز باید از این اقدام مصر حمایت کنند و این رویکرد رژیم صهیونیستی را که برخلاف قوانین بین المللی است محکوم کنند.

نظر شما