شناسهٔ خبر: 68542018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان:

پوشش خلاء‌ آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها با استفاده از هوش مصنوعی ضروری است

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان گفت: رسالت ما پوشش خلا آموزش های مهارتی با کمک هوش مصنوعی در دانشگاه ها و ایجاد ارتباط دانش آموختگان فاقد شغل با کسب و کار ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شاهین فکور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه رویداد «یادگیری و اشتغال با محوریت علم داده و هوش مصنوعی» که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد با همین مضمون و با هدف پوشش خلاهای آموزش مهارتی در دانشگاه‌ها در حال برگزاری است.

وی افزود: یکی از یادگاران شهید رئیسی و دولت قبل مصوبه اشتغال دانش آموختگان در سفر سوم دولت به کردستان بود تا کمیته ای به همین نام تشکیل شود و هدف آن نزدیک کردن دانش آموختگان به عرصه اشتغال بود و این رویداد یکی از برنامه های این کمیته است که در قالب ارتباط دانشگاه با موسسات خارج از دانشگاه برگزار می شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان گفت: نقش فناوری داده و هوش مصنوعی در عرصه های مختلف اجتناب ناپذیر است که در این رویداد در تأثیر آن بر اشتغال بررسی می شود.

فکور ادامه داد: یکی از پیامد های ورود فناوری هوش و مصنوعی در کسب و کار و اشتغال، بر عهده گرفتن وظایف و مشاغلی است که به صورت فعالیتهای روزمره در دستگاه های دولتی در حال تکرار هستند.

وی تاکید کرد: دانشمندان علم داده این توان را دارند تا توسعه مشاغل را موجب شوند و هوش مصنوعی در عرصه مدیریت هم جای خود را باز کرده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان گفت: امروز باتوجه به دگرگونی و بی ثباتی در برخی مدیریت‌ها، واسطه هوش مصنوعی تحلیل داده ها را بر عهده گرفته و سناریو تدوین می کند و یک مدیر متغیرهای درونی و بیرونی از جمله روند بازار را طراحی و تبیین می کند.

فکور اضافه کرد: تفاهم نامه هایی در قالب ارتباط دانشگاه ها و کمیته اشتغالزایی با موسسه های خصوصی منعقد شده است.

رئیس دانشگاه کردستان هم با اشاره به پیچیدگی نیازها، اظهار کرد: اگر این نیازها پردازش و مدیریت نشود نمی تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.

حامد قادرزاده افزود: فناوری های نوین یکی پس از دیگری وارد عرصه شده و آمبولانس اقتصادی شغلهایی را که عمرشان به سر آمده است و ایده های جدید وارد بازر می شود که باید مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه در بازار شاهد نوسانهای شدید قیمت در بازار به ویژه محصولات کشاورزی هستیم، ادامه داد: باید با نهادینه شدن علم داده، سود فعالیتها مشخص شود و فعالیتهای جدید وارد عرصه رقابت کرد.

رییس دانشگاه کردستان با بیان اینکه در بازار رقابتی ورود به بازار آزادانه است، افزود: نیاز داریم تا همه آنچه در بازار خلق می شود، ثبت شود که در نهایت به توزیع عادلانه ثروت منجر می شود.

رویداد بزرگ یادگیری و اشتغال با محوریت علم و داده و هوش مصنوعی از امروز به مدت یک هفته در دانشگاه کردستان برگزار می شود.

نظر شما