شناسهٔ خبر: 68541333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

صنعت اسبِ کرمانشاه باید رونق بگیرد

فاطمه احمدیان

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در کرمانشاه در حوزه صنعت اسب وجود دارد، گفت: باید تلاش کنیم تا صنعت اسب در استان رونق پیدا کند.

صاحب‌خبر -

محمدطیب صحرایی، امروز (۱۷ شهریور) در حاشیه آغاز عملیات اجرایی احداث پیست سوارکاری کرمانشاه در جمع خبرنگاران، بااشاره به اهمیت جایگاه صنعت اسب در دنیا، اظهار کرد: صنعت اسب و مجموعه آنچه که به پرورش، نگهداری و مسابقات اسب مربوط می‌شود، امروزه جایگاه مهمی در دنیا دارد. 

وی افزود: باتوجه به قدمت و پیشینه‌ای که کرمانشاه از نظر پرورش و نگهداری اسب دارد، ما نیز باید از این فرصت و عرصه به خوبی استفاده کنیم. 

استاندار کرمانشاه به تاثیراتی که رونق صنعت اسب می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استان داشته باشد اشاره کرد و گفت: طبق اعلام کارشناسان بیش از ۳۰ عنوان شغلی در صنعت اسب وجود دارد که این موضوع می‌تواند برای استانی مانند کرمانشاه که آمار بیکاری بالایی دارد، بسیار مهم باشد. 

وی ادامه داد: از طرفی، جذابیت‌های صنعت اسب باعث خواهد تا افراد زیادی که علاقمند به این حوزه هستند به استان ما سفر کنند که این موضوع روی رونق گردشگری استان نیز تاثیرگذار خواهد بود. 

صحرایی در ادامه به پولساز بودن صنعت اسب نیز اشاره‌ کرد و گفت: باتوجه به معاملات کلانی که در بحث فروش اسب و خرید و فروش لوازم اسب صورت می‌گیرد، می‌تواند یک چرخه اقتصادی خوب را نیز برای استان به همراه داشته باشد. 

وی با بیان اینکه رونق صنعت اسب در استان می‌تواند به ایجاد شور و نشاط اجتماعی هم کمک کند، عنوان کرد: زمانی که مسابقات این رشته برگزار می‌شود، هیجان زیادی را نیز با خود به همراه خواهد داشت و جوانان ما را به سمت یک سرگرمی سالم سوق می‌دهد. 

استاندار کرمانشاه افزود: درصورتی که پیست سوارکاری کرمانشاه احداث شود، می‌توانیم با همکاری استان‌های همسایه و اقلیم کردستان مسابقات مشترکی را برگزار کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به این ظرفیت‌ها و اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار راس اسب در سطح استان در حال پرورش است، ضروری است که فعالیت‌های صنعت اسب در کرمانشاه رونق بیشتری بگیرد که لازمه این کار احداث یک پیست سوارکاری است. 

صحرایی یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل ورزش و جوانان استان، هیات سوارکاری، انجمن اسبداران استان، صنایع و بخش خصوصی عملیات اجرایی احداث پست سوارکاری آغاز شده و امیدواریم با تداوم این همکاری‌ها در  سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسد. 

انتهای پیام 

نظر شما