شناسهٔ خبر: 68538597 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت خبر داد:

جذب نیروهای جدید برای رفع کمبود بهورز/فعالیت ۱۹ هزار خانه بهداشت در کشور

تهران - ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت ۱۹ هزار خانه بهداشت در کشور، گفت: برای رفع کمبود بهورز و جذب نیروهای جدید، گفت و گوهایی را با سازمان اداری و استخدامی کشور آغاز خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وبدا، محمدرضا ظفرقندی، در بازدید از مرکز جامع سلامت روستای هفت جوی به مناسبت روز بهورز افزود: ۳۰ هزار بهورز که دو سوم آنان را زنان و مابقی را مردان تشکیل می دهند، در خانه‌ های بهداشت سراسر کشور مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه هر بهورز به جمعیتی بالغ بر هزار تا هزار و پانصد نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد، اظهار داشت: بهورزان در روستاها و شهرها، وضعیت سلامت مادران و نوزادان را از دوران بارداری تا تولد و حین رشد، رصد و پیگیری می کنند و آموزش ها و مراقبت های لازم را در اختیار مردم قرار می دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهورزان را پایه سلامت کشور عنوان و بر تکریم و بهبود معیشت کادر سلامت، تاکید و ادامه داد: نقش بهورزان در کنترل، پیشگیری‌ و واکسیناسیون بیماری‌ های واگیردار و غیرواگیر و همچنین بهداشت دهان و دندان بسیار موثر بوده و برای نظام سلامت ارزش افزوده به شمار می ‌آید، چراکه واکسیناسیون به موقع سبب کاهش بار درمانی در آینده خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به دغدغه‌ رئیس جمهور درباره شبکه بهداشت، پزشکی خانواده و نظام ارجاع، باید تلاش کنیم تا این سیستم را در سراسر کشور به ویژه شهرها نیز پیاده سازی کنیم؛ چنانچه این سیستم در شهرها جاری و متمرکز شده و نظام ارجاع نیز برقرار شود، به اهدافمان در برنامه هفتم توسعه و سیاست های ابلاغی خواهیم رسید.

ظفرقندی تاکید کرد: حوزه سلامت را باید با تامین منابع پایدار و تکریم جامعه سلامت کشور از بهورز گرفته تا متخصصان و فوق تخصصان، به خوبی پیش ببریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص معیشت و جذب بهورز در سراسر کشور، اظهار داشت: تلاش می ‌کنیم شرایط را برای معیشت بهورزان و کادر سلامت در خانه‌ های بهداشت بهبود بخشیده و در بودجه‌ های عمومی کشور نیز در نظر بگیریم.

 دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز (شنبه ۱۷ شهریورماه) از مرکز خدمات جامع سلامت روستای هفت جوی شهرستان قدس بازدید کرد و با بهورزان این مرکز گفت و گو کرد.

در این بازدید که به مناسبت روز بهورز انجام شد، دکتر ظفرقندی با بهورزان و پرسنل خانه بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت روستای هفت جوی گفت و گو و در جریان خدمات و مشکلات قرار گرفت.

دکتر صادق نیت مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی و دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در این بازدید، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را همراهی می کردند.

نظر شما