شناسهٔ خبر: 68537970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد:

سرویس مدارس شهری به شهرداری محمودآباد واگذار شد

سارا اسماعیلی

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد با تاکید بر اینکه در سال جاری با دستور استانداری مازندران سرویس مدارس به سازمان همیاری شهرداری واگذار شد، گفت: این مسئولیت را سازمان حمل و نقل شهری در شهر و بخشداری در روستا بر عهده دارد.

صاحب‌خبر -

علی اکبر علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه محمودآباد دارای ۱۹ هزار و ۶۷۶ دانش آموز در ۳ مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است، گفت: بیش از ۸۰۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی، بیش از ۴۰۰۰ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و بیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم شهرستان محمودآباد در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مدارس از نظر ساختمان و استحکام بنا فرسوده هستند، افزود: با همه این مشکلات نتوانستیم ۹۸ درصد از دانش آموزان را ساماندهی کنیم.

علیزاده با عنوان اینکه ۲۶۰۰ دانش آموز در مدارس غیردولتی این شهرستان در حال تحصیل هستند، بیان کرد: ۴۵ درصد از دانش آموزان شهری ما مهاجر هستند.

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد، فقر اقتصادی، بد سرپرستی و بی‌سرپرستی را مهم‌ترین عوامل ترک تحصیل دانش آموزان اعلام کرد.

این مسئول با اذعان به اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در حوزه تصحیح اوراق رتبه اول استان را کسب کردیم، یادآور شد: ۵ قبولی در رشته پزشکی داشتیم و ۶۰ نفر از دانش‌آموزان ما در دانشگاه‌های سراسری در رشته‌های مختلف قبول شدند.

این مسئول ادامه داد: در مدارس خاص ما ۲۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند.

علیزاده با اعلام اینکه ۶۲.۵ درصد از ۱۲۹۹ دانش آموز پایه دهم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: شهرستان محمودآباد در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ رتبه سوم استانی را در بخش ارزیابی و عملکرد همه حوزه‌ها کسب کرده است.

وی افزود: پروژه مهر امسال به مدت ۲ ماه است که آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ماه مدارس برای ورود دانش آموزان آماده می‌شود.

علیزاده با اظهار اینکه کتاب‌ها را از مرکز توزیع استان تحویل گرفتیم و به مدارس توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: ۹۷ درصد از دانش آموزان ثبت نام کتاب را انجام دادند.

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد با بیان اینکه سنجش نوآموزان به صورت کامل انجام شده است، تصریح کرد: امسال کمک کار شهرستان آمل در سنجش نوآموزان بودیم و ۱۶۰۰ نو آموز سنجش شدند.

وی ادامه داد: جایگاه قبولی در کنکور سراسری در سال جاری بیشتر از سال‌های گذشته بود و ۲۵ درصد افزایش داشت.

انتهای پیام

نظر شما