شناسهٔ خبر: 68537471 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پایان مسابقات بسکتبال مردان و زنان آذربایجان غربی پایان مسابقات بسکتبال مردان و زنان آذربایجان غربی

رییس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی از پایان مسابقات بسکتبال مردان و زنان و مشخص شدن قرمانان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رییس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پایان مسابقات مردان و زنان بسکتبال سه به سه استانی گفت: در این رقابت‌ها تیم‌های بیرثانیه ارومیه، یونیک و ژین مهاباد در رده‌های مختلف مقام قهرمانی را کسب کردند.

اسماعیل نوری اظهار کرد: مسابقات بسکتبال رده سنی آزاد سه در سه استانی با حضور ۲۱ تیم در بخش آقایان و مسابقات سه در سه در بخش بانوان و در چهار  رده‌ سنی  نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و با حضور ۳۶ تیم  در سالن باشگاه بیرثانیه ارومیه برگزار شد.

وی ادامه داد: مسابقات در بخش بانوان بعد از برگزاری ۷۶ بازی، در رده نونهالان که با حضور هشت تیم برگزار شد، تیم بیرثانیه ب توانست با کسب جایگاه اول به قهرمانی برسد و تیم بیرثانیه الف نیز مقام دوم و تیم داهاتو مهاباد نیز مقام سوم مسابقات را کسب کرد؛ در این رقابت ها، سانای سیداکبری از تیم بیرثانیه ب به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

رییس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی با اشاره به رقابت رده نوجوانان افزود: در این رده که با حضور ۱۲ تیم انجام شد، تیم بیرثانیه الف مقام اول، تیم امید مهاباد مقام دوم و تیم توار مهاباد مقام سوم را کسب کردند؛ سارینا قرنی از تیم توار مهاباد نیز به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات این رده انتخاب شد.

نوری با اشاره به مسابقات رده جوانان بیان کرد: در رده جوانان نیز ۱۰ تیم حضور داشتند که تیم یونیک مهاباد مقام اول را از آن خود کرد، تیم بیرثانیه به مقام دوم رسید و تیم بوکان مقام سوم مسابقات را کسب کرد؛ ساغر سلحشور از تیم بوکان به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات رده جوانان معرفی شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات رده آزاد بسکتبال سه در سه گفت: در رده سنی آزاد که ۶ تیم حضور داشتند، تیم ژین مهاباد اول شد، تیم بیرثانیه در رده دوم ایستاد و تیم بوکان مقام سوم را به خود اختصاص داد؛ غزل سیروانی از تیم ژین مهاباد به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات رده آزاد معرفی شد.

رییس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری این مسابقات در بخش مردان نیز اظهار کرد: در این بخش، بعد از رقابت ۲۱ تیم در مراحل مقدماتی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی در دیدار جذاب رده بندی تیم مهاباد الف ۲۱ بر ۲۰ تیم بدومیکس را شکست داد و عنوان سوم را کسب کرد.

نوری ادامه داد: در فینال این مسابقات نیز تیم بیرثانیه الف موفق شد در دیداری نفس گیر و نزدیک ۲۱ بر ۱۷ تیم پتروآناشیمی را شکست داده و قهرمان رقابت‌ها شود.

وی یادآور شد: اشکان عبدالملکی از تیم بیرثانیه‌ب به عنوان پُر امتیازترین بازیکن انتخاب شد و کاپ اخلاق به تیم مهاباد ب رسید.

بسکتبال آذربایجان‌غربی در سال‌های گذشته با فعال‌تر شدن مینی بسکتبال، بسکتبال سه در سه و بسکتبال در ۲ بخش آقایان و بانوان و در رده‌های سنی مختلف و همچنین برگزاری دوره‌های مختلف داوری و مربیگری یکی از هیات‌های برتر کشور لقب گرفته و مورد تمجید فدراسیون قرار گرفته است.

مسابقات بسکتبال سه در سه آقایان در رده‌های سنی نیز هفته آینده به میزبانی ارومیه در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد.

نظر شما