شناسهٔ خبر: 68537436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هدفگذاری برنامه‌های دفاع مقدس در خمین با رویکرد احیای روحیه مطالبه‌گری درباره غزه است

خمین - ایرنا - فرماندار خمین با اشاره به سکوت مجامع بین المللی درباره نسل کشی در غزه گفت: ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رویکرد احیای روحیه مطالبه‌گری درباره غزه در این شهرستان برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمید کمانکش روز شنبه در نشست هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خمین، افزود: در این برهه از زمان و شرایطی که در غزه وجود دارد به روحیه جهادی و ایثارگری بیش از گذشته نیاز است.

وی بیان کرد: در هفته دفاع مقدس پیوند مقاومت غزه و دوران جنگ تحمیلی باید تبیین شود چراکه منشا این مقاومت از دوران دفاع مقدس است.

فرماندار خمین اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تقدیر از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و پیوند نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهدت است، چراکه تمام تلاش رسانه‌های دشمن بر جدایی نسل جدید از این فرهنگ است.

کمانکش تاکید کرد: واکاوی دفاع مقدس باید حرکت به سمت آینده پیوند با ضرورت‌های امروز در ایران اسلامی و ضرورت‌های جهانی باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ۲ بخش درون دستگاهی و شهرستانی تقسیم می‌شوند، گفت: کام مردم در طول هفته دفاع مقدس با ارایه خدمت جهادی و بهره‌برداری از چند طرح شاخص و امید بخش شیرین شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین نیز در این نشست با بیان اینکه ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است، گفت: هفته دفاع مقدس نمادی از گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و یادآوری رشادت‌های رزمندگان و شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی است.

سرهنگ پاسدار مهدی نباتی افزود: گردهمایی پیشکسوتان و رزمندگان عرصه ایثار و شهادت، برگزاری نمایشگاه برای دانش‌آموزان، هر مدرسه یک یادواره شهدا، صبحگاه مشترک، اردوی زیارتی آرامگاه شهید حججی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس در خمین است.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با تاکید بر نوجوانان و جوانان در پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین اظهار کرد: باتوجه به اینکه خمین شهر یک‌هزار شهید است، برگزاری کنگره شهدای شهرستان خمین در سال‌های آتی هدفگذاری شود.

نظر شما