شناسهٔ خبر: 68534298 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

کاهش ۱۷ درصدی جرایم با استفاده از پابندهای الکترونیکی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از کاهش ۱۷ درصدی جرایم با استفاده از پابندهای الکترونیکی در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به تشریح تأثیر پابندهای الکترونیکی بر کاهش جرایم در تهران پرداخت و گفت: با توجه به اجرای این طرح از سال گذشته اکنون بیش از هزار نفر از متهمین و مجرمین سابقه‌دار در تهران تحت نظارت پابندهای الکترونیکی قرار دارند و این طرح همچنان ادامه دارد.

سردار ولیپور گودرزی با بیان اینکه تعدادی از همین افراد در حین ارتکاب جرم دستگیر شده‌اند، تأکید کرد: اولویت ما افرادی هستند که تکرار جرم می‌کنند و مجازات برایشان بازدارنده نیست به این افراد حتماً پابند زده می‌شوند و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

وی گفت: افرادی که دستگیر می‌شوند پس از مشخص شدن و پایان مجازات، پابند بر روی پای آنها نصب می‌شود.

سردار ولیپور گودرزی همچنین به ارتباط میان اعتیاد و سرقت اشاره کرد و گفت: تعدادی از سارقین دستگیر شده، دارای اعتیاد هستند و یکی از انگیزه‌های آن‌ها برای سرقت همین موضوع بوده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه طرح پابند الکترونیکی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه بسیار مؤثر بوده و باعث کاهش ۱۷ درصدی وقوع جرم شده است گفت: بخش اعظم این کاهش به دلیل طرح‌هایی مانند پابند الکترونیکی است که بر روی پای سارقین سابقه‌دار نصب می‌شود و در صورت ارتکاب جرم در حین نظارت، این افراد دستگیر می‌شوند.

وی همچنین به رصد محیط‌های آلوده اشاره کرد و گفت: با استفاده از پابندها، مأموران به سارقین هشدار می‌دهند که محل زندگی خود را ترک کرده‌اند و در آن محل چه کاری انجام می‌دهند که روزانه نزدیک به ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر تذکر داده می‌شود و در صورت عدم رعایت، مأموران آن‌ها را در صحنه دستگیر می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما