شناسهٔ خبر: 68533845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کردستان: نیازمند احیای ارزش‌های دفاع مقدس هستیم

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: باید از هر فرصتی برای گرامیداشت دفاع مقدس استفاده کرد، چراکه به شدت نیازمند احیای ارزش‌های آن دوران در کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سنندج اظهار کرد: نباید فقط به هفته دفاع مقدس اکتفا کرد، بلکه نیاز است در طول سال ویژگی‌های خلق شده در آن دوران تبیین شود.

وی با بیان اینکه راه نرفته و کار نکرده در زمینه دفاع مقدس زیاد داریم، افزود: ارزش‌های دفاع مقدس را باید به نسل جوان و نوجوان اطلاع رسانی کرد، چراکه این نسل آشنایی چندانی با آن دوران ندارند.

استاندار کردستان بر لزوم تبیین مجاهدت های دوران مقدس برای نسل جوان تاکید و اضافه کرد: باید کاری کرد هر مدرسه، عرصه‌ای برای روشنگری و جهاد تببین دوران دفاع مقدس شود تا نسل نو بدانند که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آغازکننده جنگ نبود ولی با تمام توان در برابر تجاوز دشمن ایستاد و پیروز شد.

زارعی کوشا ادامه داد: با وجود اینکه شاهد مجاهدت‌های زیادی در کردستان در دوران دفاع مقدس و مقابله با ضدانقلاب بودیم ولی تاکنون اثر سینمایی و هنری فاخر در این زمینه تولید نشده است‌.

تجلیل از ۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در کردستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان هم گفت: شعار هفته دفاع امسال، "در راه فتح قله‌ایم" و رویکرد ما بیشتر بر جهاد تبیین و توجه به دستاوردهای دفاع مقدس است.

سرهنگ علی کلوندی با بیان اینکه در برنامه‌های امسال به تبیین رشادت رزمندگان بومی در دفاع مقدس تاکید شده است، افزود: سپاه بیت‌المقدس استان حدود ۷۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می کند.

وی ادامه داد: برگزاری رژه نیروهای مسلح به میزبانی لشکر ۲۸ کردستان و آیین سراسری تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و عطرافشانی گلزار شهدا، از جمله برنامه‌های این هفته است، ضمن اینکه سهم استان از تجلیل پیشکسوتان دفاع مقدس در استان ۱۰ هزار نفر(از جمله بانوان پیشکسوت) است که در طول سال این کار انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی، ۲۳۳ برنامه را به مناسبت هفته دفاع مقدس در سامانه سادم ثبت کرده اند که ۱۶۲ برنامه اجرا شده است و رتبه ۲۳ کشوری را در این زمینه داریم.

سرهنگ کلوندی ادامه داد: سال گذشته چهار شهید گمنام در شهرستان‌های مختلف تشییع و تدفین شدند و در حال حاضر ۶۱ شهید گمنام در ۳۱ نقطه استان تدفین هستند.

به گفته وی، امسال هم ۱۶ آذر، سه شهید گمنام در قرارگاه شهرامفر سنندج، محل فرمانداری کامیاران و شهر سروآباد تدفین خواهند شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان به الزامی شدن تدریس درس دفاع مقدس در سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها اشاره کرد.

امیر سرتیپ دوم حمیدرضا رحمت‌پور، فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان هم به مجاهدت‌های نیروهای ارتش در مقابله با ضدانقلاب در سنندج و دیگر شهرهای استان اشاره کرد و گفت: آرامش و امنیت کنونی، حاصل تلاش رزمندگان و شهدا از جمله جان برکفان ارتش است.

برگزاری ۷۸۲ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌القدس کردستان هم اظهار کرد: امسال به مناسبت هفته دفاع مقدس، ۷۸۲ برنامه پیش بینی شده که در ۱۲ فصل و ۷۸ عنوان اجرا خواهد شد.

سرهنگ سعید شعبانی با بیان اینکه ۱۲۰ شاخص به همین مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می شود، افزود: تجلیل از بانوان و همسران پیشکسوت دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه‌های امسال مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما