شناسهٔ خبر: 68533662 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه برگزار شد

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه با حضور حضرت آیت الله سبحانی، اعضای شورای عالی، مدیر و معاونان حوزه های علمیه، اساتید، طلاب و فضلا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 1403 - 1404 حوزه های علمیه با حضور حضرت آیت الله سبحانی، اعضای شورای عالی حوزه، مدیر و معاونان حوزه های علمیه، اساتید، طلاب و فضلا صبح امروز در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد.

سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی، از مراجع تقلید و آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه از برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است، همه مدیران مدارس، مراکز و اساتید در تمامی مقاطع و سطوح، اعم از سطح یک، عالی و درس های خارج، تمهیدات و مقدّمات لازم جهت شروع سال تحصیلی با نشاط را فراهم کرده اند تا از همان ابتدا، درس ها به صورت جدّی و فعّال شروع شود.

برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه امری متداول است که هر ساله از سوی مدارس علمیه سراسر کشور برگزار می شود و طلاب و دانش پژوهان حوزوی با شرکت در این مراسم، توصیه های بزرگان را ره توشه راه خود قرار داده و با اشتیاق به تحصیل در حوزه های علمیه ادامه می دهند.

در سال تحصیلی جدید بیش از ۵۰ هزار طلبه در بیش از پانصد مدرسه علمیه و مرکز حوزوی سراسر کشور مشغول به تحصیل می‌شوند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه در خصوص اولویت‌های پیش روی تحصیلی حوزه های علمیه گفته است که سرفصل‌های آموزشی ۱۰۳ رشته و گرایش جدید از بیش از ۴۰۰ رشته و گرایش درختواره دانشی حوزه های علمیه تدوین شده و در سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.

نظر شما