شناسهٔ خبر: 68533569 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بدون دستمزد و عنوان؛

ایلان ماسک رییس «کمیته کارایی دولت» ترامپ می شود

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا درانتخابات ریاست جمهوری2024 در صورت پیروزی در این کارزار یک «کمیسیون کارایی دولت» را براساس ایده های ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا، ایجاد می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رجیستر، همچنین ایلان ماسک رهبری این کمیسیون را نیز بر عهده خواهد داشت. ترامپ نخستین بار در هفته جاری به طور عمومی درباره طرح خود سخن گفت. این در حالی است که از مدتی قبل شایعاتی درباره این ایده منتشر شده بود.

رییس جمهور سابق آمریکا هنگام سخنرانی در کلوب اقتصادی نیویورک برای نخستین بار اعلام کرد ماسک با رهبری این کمیسیون موافقت کرده است. هرچند ماسک به دخالت احتمالی خود در دولت نیز اشاره کرده بود.

ماسک صبح روز پنجشنبه گذشته در پلتفرم ایکس نوشت: اگر فرصتی پیش آید، مشتاق خدمت به آمریکا هستیم. هیچ دستمزد، عنوان یا شناختی نیاز نیست.

البته ترامپ به طور دقیق توضیح نداد کمیته کارآمدی دولت به رهبری دولت دقیقا چه فعالیتی انجام می دهد. البته او توضیح داد وظیفه کمیته بررسی کامل مالی و عملکردی دولت فدرال و ارائه توصیه هایی برای اصلاحات بزرگ است.

رییس جمهور سابق آمریکا در ادامه افزود: ایلان توافق کرده این گروه ضربتی را هدایت کند.

به گفته وی نخستین دستور کاری کمیته مذکور شامل توسعه یک برنامه عملیاتی برای «از بین بردن کلاهبرداری و پرداخت‌های نادرست» است. طبق گفته های ترامپ چنین مواردی فقط در سال ۲۰۲۲ میلادی طی مدت ۶ ماه، صدها میلیارد دلار برای مالیات دهندگان هزینه داشته است.

نظر شما