شناسهٔ خبر: 68533556 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

افسر صهیونیست: نتوانستیم تغییری اساسی در غزه ایجاد کنیم

به عقیده صهیونیست‌ها استراتژی این رژیم که عمدتاً بر تلاش نظامی متمرکز است، تغییر اساسی در غزه ایجاد نکرده است .

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: آمیت یاگور، افسر ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با نتایج عملیات های رژیم صهیونیستی در غزه پس از ده ماه به این امر اعتراف می کند که عملا هیچ تغییری در واقعیت غزه ایجاد نشده است. این افسر صهیونیست می نویسد:

« ۱۰ ماه از نوشتن یکی از اولین گزارش های من در این جنگ میگذرد. متأسفانه ۱۰ ماه گذشته است و به استثنای چندین تلاش کوچک که با شکست مواجه شد، واقعاً هیچ تلاشی برای خنثی کردن قابلیت‌های غیرنظامی حماس انجام نشد. هیچ تلاشی برای قطع توزیع کمک های بشردوستانه در نوار غزه توسط حماس صورت نگرفت. دولت تقریباً به طور انحصاری بر تلاش نظامی متمرکز بود و واقعاً بر تلاش‌های موازی اضافی لازم در طول جنگ سرمایه‌گذاری نکرد.»

«حماس از نظر نظامی ضربه خورد، اما در غزه در چشم مردم و در چشم جهانیان حاکم غزه باقی می ماند. این به او این امکان را می‌دهد که در این مرحله یکی از طرف‌های مذاکرات برای توافق باشد، و یکی دیگر از طرفین (معادل اسرائیل) و طرف های دیگر، از جمله ایالات متحده بزرگ، مشتاقانه منتظر تصمیم او باشند. این بدان معناست که همانطور که قبلاً در ژانویه گفته شد، تصمیم گیرندگان در دولت اسرائیل و نهادهای امنیتی یا زبان عربی نمی دانند و حماس را خوب مطالعه نمی کنند، یا در عوض علاقه ای به شناخت این سازمان ندارند.»

«بنابراین، در پایان ده ماه، به نظر می رسد که به استثنای یک آسیب نظامی به توانایی های نظامی حماس، هیچ چیز در واقعیت راهبردی به طور اساسی با وضعیتی که ما در ۷ اکتبر در آن قرار داشتیم تغییر نکرده است.»

«به طور مشخص - کشته شدن اسرا در این هفته به ما نشان داد که استراتژی فعلی اسرائیل در نوار غزه منقضی شده است. عمده این مسئله به دلیل این واقعیت است که استراتژی شکار و تخریب تونل‌ها در این هفته یک علامت توقف آشکار دریافت کرد که به معنای معادله جدیدی است که حماس می‌خواهد روی میز بگذارد - ادامه فشار نظامی و تلاش برای جستجوی اسرا در تونل ها منجر به مرگ آنها خواهد شد.»

نظر شما