شناسهٔ خبر: 68533484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وزارت دفاع روسیه از تصرف هفت شهرک در منطقه دونتسک خبر داد

ایرنا

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای با اعلام خبر تصرف شهرک ژوراوکا از سوی ارتش این کشور، اعلام کرد: نیروهای روسی در طول هفته گذشته هفت شهرک در منطقه دونتسک را تصرف کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه با اشاره به ۵۳ ضد حمله انجام شده از طرف نیروهای اوکراینی برای بازپس‌گیری مناطق تصرف شده از سوی ارتش روسیه آمده است: در جریان این درگیری‌ها ارتش اوکراین سه هزار و ۵۱۵ نفر از پرسنل خود را از دست داده و همچنین ۴ دستگاه تانک، ۱۴ دستگاه خودرو زرهی و ۳۲ عراده توپ صحرایی نیروهای اوکراینی نیز منهدم شده است.

تاکنون حمله غافلگیرانه به استان کورسک روسیه که به گفته ولودیمیر زلنسکی ارتش اوکراین در جریان آن توانسته حدود یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تصرف کرده و حدود ۶ هزار سرباز روس را کشته یا زخمی کند، مانع از تمرکز رئیس جمهور روسیه بر تصرف شهر پوکروفسک اوکراین نشده است. از دست دادن پوکروفسک که راه آهن و خطوط تدارکات آن برای ارتش اوکراین حیاتی است، می‌تواند شهرهای دیگر این کشور را نیز در معرض خطر قرار دهد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

نظر شما