شناسهٔ خبر: 68533194 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از سه هزار پزشک متخلف جریمه مالیاتی شدند بیش از سه هزار پزشک متخلف جریمه مالیاتی شدند

رئیس مرکز بازرسی سازمان امور مالیاتی گفت: بیش از سه هزار پزشک متخلف به دلیل عدم نصب دستگاه کارتخوان جریمه مالیاتی شدند.

صاحب‌خبر -

شاهین مستوفی، رئیس مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه روند نظارت بر فعالیت تمامی پزشکان در بخش‌های مختلف ادامه دارد، گفت: نظارت‌ها بر روند فعالیت و نصب دستگاه کارتخوان در مطب‌ها از سوی بازرسان انجام شده و به هیچ عنوان به پزشکی اجازه تخلف و یا دریافت پول نقد از سوی بیماران نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس جزء (۲) بند (ط) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، همه حِرف پزشکی مکلف بودند از دستگاه کارتخوان برای دریافت وجوه حاصل از معالجه بیمار خود استفاده کنند، گفت: در این زمینه تخلفاتی از سوی برخی افراد وجود داشت که ما هم مکلف بودیم گزارش اقدامات خود را به مجلس و هم مرجع صدور مجوز پزشکان ارائه دهیم.

مستوفی بیان کرد: امسال نیز افراد مکلف به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی در صورت تخلف، مشمول جرائم ماده (۲۴) قانون پایانه‌های فروشگاهی خواهند بود.

او ادامه داد: ناظر بر این اقدام، سازمان امور مالیاتی کشور سه هزار و ۷۰۰ پزشک متخلف در سال گذشته را که به جای استفاده از دستگاه کارت‌خوان نسبت به اخذ وجه نقد و یا اجبار بیماران به واریز وجه به حساب‌های بانکی معرفی شده از سوی آنان اقدام کردند، شناسایی کرده است.

مستوفی با اشاره به امکان گزارش تخلفات پزشکان توسط مردم، بیان‌ داشت: سازمان امور مالیاتی سامانه‌ای را با عنوان «سوت‌زنی» ایجاد کرده که مردم می‌توانند تخلفات فرار مالیاتی را از طریق این سامانه در اختیار سازمان قرار دهند.  

خبرنگار: محبوبه کباری 

نظر شما