شناسهٔ خبر: 68532962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

 برگزاری چهارمین دوره تورنومنت بزرگ IPA در اصفهان

مائده شاه‌نظری

دبیر انجمن علمی فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این تورنومنت با هدف آموزش فرآیندهای تحقیق و پژوهش به دانشجویان رشته فیزیک، به صورت رقابت محور و در ۴چهار مرحله مجزا برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیرحسین ارشدی، در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص این تورنومنت سالانه، اظهار کرد: سه دوره پیشین تورنومنت بزرگ IAP توسط دانشگاه علم و صنعت برگزار شد و هم‌اکنون دوره چهارم آن به صورت مشترک توسط دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علم و صنعت و تمرکز نوآوری لیزر ایران، در حال برگزاری است.

او یادگیری پژوهش و تحقیق را یکی از نیازهای مهم دانشجویان فیزیک خواند و افزود: این تورنومنت با همین هدف، به صورت رقابت محور برنامه‌ریزی شده است. این رقابت، دارای چهار مرحله مجزا، با دستورالعمل‌های ویژه هر مرحله است و در این پروسه دانشجویان کارشناسی، با فرایند پژوهش، جستجو در اینترنت و مقالات، و نوشتن پروپوزال آشنا می‌شوند و در نهایت می‌توانند از این پروپوزال‌ها کارهای علمی یا نوآوری‌های صنعتی را استخراج کنند.

دبیر انجمن علمی فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان، ادامه داد: برخی تیم‌های شرکت کننده، نظری هستند و به مقاله‌نویسی می‌پردازند. برخی دیگر از تیم‌های ما تیم‌های محاسباتی هستند و برنامه‌ریزی و کدنویسی را انجام می‌دهند و دسته سوم نیز تیم‌های فناوری هستند و به مسائل و مشکلات صنعتی می‌پردازند.

ارشدی با اشاره به اینکه اکنون بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر در ۲۳ تیم مجزا و از حدود ۱۴ دانشگاه در این تورنومنت شرکت کردند، افزود: علاقه‌مندان تا پایان دوازدهم شهریور ماه فرصت داشتند که در این تورنومنت به صورت رایگان ثبت‌نام کند. این رویداد تا ۲۳ شهریورماه در چهار مرحله مجزا و به صورت مجازی برگزار خواهد شد. در مرحله اول، شرکت‌کنندگان به ارائه کلی موضوع منتخب خود می‌پردازند. در مرحله دوم، گروه‌ها شمایی کلی از روند تحولات موضوع ارائه داده و صورت مسئله خود را تعیین می‌کنند. در مرحله سوم شرکت‌کنندگان شبه‌مقاله‌ای می‌نویسند و در مرحله چهارم به پروپوزال‌ نویسی می‌پردازند.

او خاطرنشان کرد: هر موضوعی که در تورنومنت ارائه شده است توسط اساتیدی که از دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علم و صنعت و مرکز نوآوری لیزر ایران انتخاب شدند، حمایت و سپس داوری خواهد شد. تیم‌های برتر این امکان را دارند که پروژه‌ای که آغاز کردند را با کمک استاد مربوطه به نتیجه برسانند.

دبیر انجمن علمی فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص جوایز این تورنومنت، اضافه کرد: جوایز این تورنومنت نیز شامل سه میلیون تومان وجه نقد برای تیم اول، دو میلیون تومان وجه نقد برای تیم دوم و یک میلیون تومان وجه نقد برای تیم سوم است.  

انتهای پیام

نظر شما