شناسهٔ خبر: 68530873 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حضور پهپاد ناشناس در آسمان وحشت به پا کرد / عکس

اخیراً پهپادی ناشناس در آسمان چین رویت شد. این هواگرد مرموز در این چند روز وحشت برخی و کنجکاوی کارشناسان و تحلیل‌گران نظامی را برانگیخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، هرچند تاریخ و موقعیت مکانی دقیق ویدیو مذکور از پهپاد مرموز در آسمان چین مشخص نیست، برخی از کارشناسان حدس می‌زنند که این شی پرنده در واقع پهپادی تحت عنوان CS-5000T باشد.

به نقل از گجت‌نیوز، پیش‌ از این چنین مدلی بین عموم شناخته نشده بود، ولی به نظر می‌رسد نمونه‌ای اولیه از یک پهپاد جنگی پنهان‌کار است که در آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. طراحی بال‌های این پهپاد هم نشان می‌دهد که چین مشغول آزمایش تکنولوژی‌های جدید در تولید پهپاد است. این طراحی بال به‌طور خاص عملکرد آیرودینامیک را بهبود می‌بخشد و در عملیات مخفی به این پرنده کمک می‌کند.

البته جزئیات بیشتری درباره پهپاد CS-5000T در دسترس نیست. در واقع، حتی وجود آن به‌صورت رسمی تایید نشده است. از قضا به همین خاطر علاقه‌مندان به اخبار نظامی دوچندان نسبت به این پهپاد ناشناسِ دیده شده در آسمان چین کنجکاو شده‌اند.

حضور پهپاد ناشناس در آسمان وحشت به پا کرد / عکس

تحلیل‌گران نظامی از احتمال تاثیر این پهپاد روی استراتژی‌های جنگاوری هوایی در آینده گفته‌اند. به گفته یکی از تحلیل‌گران، CS-5000T در صورتی که به‌عنوان یک پهپاد پنهان‌کار جدید معرفی شود، می‌تواند پیشرفتی قابل توجه در طراحی پهپادها رقم بزند. باید منتظر ماند و دید که ارتش چین در آینده نزدیک اقدام به رونمایی از این پرنده می‌کند.

۵۸۵۸

حضور پهپاد ناشناس در آسمان وحشت به پا کرد / عکس

نظر شما