شناسهٔ خبر: 68530743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در راستای حمایت از جوانی جمعیت انجام شد؛

تجلیل از مادران دارای سه فرزند به بالای کازرونی

سرهنگ پاسدار «حسین حیاتی» گفت: در راستای جوانی جمعیت و تشویق فرزند آوری از مادران سه فرزند به بالا تجلیل به عمل آمد.

صاحب‌خبر -

تجلیل از مادران دارای سه فرزند به بالای کازرونیبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، سرهنگ پاسدار «حسین حیاتی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون عصر امروز اظهار داشت: در راستای جوانی جمعیت و تشویق فرزند آوری از مادران سه فرزند به بالا تجلیل به عمل آمد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون ادامه داد: این برنامه به صورت خودجوش توسط حوزه‌های خواهران حضرت خدیجه(س) در شهر کنارتخته و حوزه فاطمیه (س) شهر بالاده از شهرستان کازرون در راستای محقق شدن فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون با اشاره به اهمیت فرزند آوری در جامعه گفت: به موازات پایین آمدن فرزندآوری و حضور سالمندان در جامعه، نیروی کار به شدت دچار افت و ضعف خواهد شد و این امر، دولت‌ها را با چالش بسیار جدی مواجه ساخته و بار اکثریت افراد جامعه بر دوش اقلیت (نیروی جوان که با کاهش جمعیت مواجه شده است)، سنگینی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: جوان بودن جمعیت یک امتیاز محسوب می‌شود اما کیفیت جمعیت جوان به معنای بسترسازی برای مشارکت در فرآیند توسعه به مراتب مقوله مهم‌تری بوده که ضروری است تا برنامه‌ریزان و مسئولان مرتبط به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

سرهنگ حیاتی به سفارشات مقام معظم رهبری در دیدار هیئت دولت اشاره داشت و افزود:  مقام معظم رهبری در فرمایشات مختلف به اهمیت جوانی جمعیت و فرزند آوری تاکید دارد چرا که جمعیت جـــوان  سـرمـایـه انـسـانـی است که بـه عـنـوان یکی از مهمترین ارکـــان مؤثر بـر توسعه هـر کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بستر شکوفایی و پویایی در ابعاد مختلف توسعه اقتصادی اجتماعی را بـرای آن کشور فراهم می کند.

یاد آور می شود در این برنامه به بیش از 30 خانواده توسط دو حوزه خواهر فاطمیه و حضرت خدیجه(س) از ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون در شهرهای کنارتخته و جره و بالاده مورد تشویق قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما