شناسهٔ خبر: 68528795 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

شهسواری، نماینده مجلس: شبکه بانکی نسبت به تسهیلات خرد مورد نیاز مردم بی‌تفاوت است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شبکه بانکی و بانک مرکزی هیچ مانعی برای اعطای وام ۸۰۰ میلیونی به مردم ندارد، گفت: من با مدیران عامل چند بانک صحبت و دلیل توقف اعظای تسهیلات را پرسیدم که اعلام کردند سیاست بانک مرکزی این است که فعلا جلوی اعطای تسهیلات گرفته شود ولی باید در اسرع وقت نسبت به ابلاغ وام جدید ساخت مسکن اقدام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرامرز شهسواری، نماینده مجلس دوازدهم در رابطه با پرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی بانک ها به مردم، اظهار داشت: با اینکه بانک ها موظف شدند ۲۰ درصد منابع خود را به تسهیلات ساخت مسکن اختصاص دهند اما ما اقدامات اساسی را در این زمینه از سوی بانک ها شاهد نبودیم. ما وقتی به حوزه های انتخابیه مراجعه می کنیم، با گلایه های زیادی از سوی مردم مواجه هستیم چون جوانانی که در آستانه ازدواج هستند و یا تازه ازدواج کردند، منتظر دریافت این تسهیلات هستند.

وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت اعطای تسهیلات، با قانون جوانی جمعیت همخوانی ندارد، گفت: متاسفانه بانک ها اعطای تسهیلات را متوقف کردند و در راستای سیاست های کلی نظام حرکت نمی‌کنند لذا جوانان ما نمی توانند ازدواج کنند و یا مسکنی برای خود تهیه کنند.

شهسواری نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توقف ساخت مسکن، بسیاری از مشاغل را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: بسیاری از مشاغل و تولیدات کشور، به رونق ساخت و ساز مسکن وابسته است؛ بنابراین وقتی ساخت و ساز نباشد کارگران هم برای تامین شغل با مشکل مواجه هستند و عدم اعطای وام در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تاثیرگذار است.

وی در پاسخ به این سوال که بانک ها، منابع خود را در چه راهی صرف می کنند، گفت: باید بررسی دقیقی در این خصوص صورت بگیرد و قطعا بعد از ادامه کار مجلس، سوالات لازم را از مسوولین مربوطه خواهیم پرسید. عده ای بنگاهداری بانک ها را دلیل عدم ناترازی منابع بانک ها مطرح می کنند اما به نظر من سیاست دولت باید تغییر پیدا کند و اعطای وام مسکن تسهیل شود.

آقای شهسواری تصریح کرد: اگر اعطای تسهیلات از مهرماه در دستور کار بانک ها قرار بگیرد، هم برای دولت آقای پزشکیان و هم برای جوانان و اقشار مختلف مردم سودمند خواهد بود. شبکه بانکی و بانک مرکزی هیچ مانعی برای اعطای وام ۸۰۰ میلیونی به مردم ندارد و من با مدیران عامل چند بانک صحبت و دلیل توقف اعطای تسهیلات را پرسیدم که اعلام کردند سیاست بانک مرکزی این است که فعلا جلوی اعطای تسهیلات گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه بانکی نسبت به تسهیلات خرد مورد نیاز مردم بی تفاوت است ولی باید در اسرع وقت نسبت به ابلاغ وام جدید ساخت مسکن اقدام شود. درحالی که اکثریت آراء دولت چهاردهم اقشار جوان و تحصیلکرده بودند و توصیه من این است که مبلغ وام مسکن افزایش و روند اعطای آن تسهیل شود؛ چراکه این کار باعث افزایش ازدواج و فرزندآوری و همچنین رونق کسب و کار خواهد شد.

منبع: شفقنا

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما