شناسهٔ خبر: 68527631 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برای چاق شدن صورت چی بخوریم؟ | + لیست غذاهای چاق کننده صورت

گونه‌های لاغر و افتاده نشان‌دهنده‌ی افزایش سن یا وضعیت نه چندان مطلوب سلامت بدن هستند. با وجود اینکه در حال حاضر راهکارهای پزشکی متعددی مثل تزریق فیلر برای پرتر نشان‌دادن صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیاری از مردم همچنان روش‌های طبیعی را به آن‌ها ترجیح می‌دهند

صاحب‌خبر -

اگر شما هم در این دسته قرار دارید می‌توانید با مصرف غذاهای پرکالری به آرامی وزن اضافه کنید و به این ترتیب صورتی شاداب‌تر و جذاب‌تر داشته باشید.

البته برای حفظ سلامت بدن لازم است وزن اضافه‌کردن به شیوه‌ای صحیح و علمی انجام شود؛ به همین جهت در این مطلب از همشهری آنلاین لیست غذاهای چاق کننده صورت را بررسی کرده‌ایم، پس برای آشنایی با آن‌ها و سایر نکات حیاتی در این زمینه تا انتها با ما همراه باشید.

برای چاق شدن صورت چی بخوریم؟ | + لیست غذاهای چاق کننده صورت

آیا غذا در چاقی صورت موثر است؟

بسیاری از افراد کنجکاو هستند بدانند که واقعاً رژیم غذایی بر چاقی صورت و گونه‌ها اثر دارد یا نه؟ حقیقت این است که حدود ۹ درصد فرم صورت به واسطه‌ی چربی بدن شکل می‌گیرد؛ به همین جهت با افزایش درصد چربی بدن می‌توان بر روی ویژگی‌ها و مشخصات صورت هم تاثیر گذاشت. ساده‌ترین و بهترین راهکار غیر تهاجمی که برای افزایش چربی وجود دارد مصرف غذاها و خوراکی‌های سالمی است که در خانه یافت می‌شوند و با آبرسانی پوست و افزایش شادابی آن به ما کمک می‌کنند صورتی جذاب‌تر و زیباتر داشته باشیم.

برای چاق شدن صورت چی بخوریم؟ | + لیست غذاهای چاق کننده صورت

برای چاقی صورت چه بخوریم؟

همان‌طور که اشاره کردیم مصرف ترکیبات غذایی سالم یکی از ساده‌ترین راهکارهایی است که به پرترشدن صورت شما و افزایش شادابی و زیبایی آن کمک می‌کنند؛ به همین جهت برای راحتی هر چه بیشتر لیست غذاهای چاق کننده صورت در ادامه بررسی شده‌اند، اما برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن بهتر است از مصرف بیش از اندازه‌ی آن‌های خودداری و اگر به خوراکی‌های خاصی حساسیت دارید حتماً با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید:

روغن‌های گیاهی و چربی‌های سالم

از ترکیبات موثر در برنامه غذایی چاقی صورت می‌توانیم به روغن‌های گیاهی و چربی‌های سالم اشاره کنیم. برای بهره‌مندی از اثرات مثبت روغن‌ها غذای خود را با روغن آفتاب‌گردان و روغن گلرنگ بپزید یا اینکه پیش از سرو غذا بر روی آن روغن جوانه گندم بریزید. تمامی ترکیبات ذکرشده سرشار از ویتامین E هستند و به واسطه‌ی خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود از بروز علائم پیری در صورت مانند چین و چروک جلوگیری می‌کنند.

البته در نظر داشته باشید که همه‌ی چربی‌ها برای پوست مناسب نیستند. برای مثال چربی‌های اشباع یا ترانس که عمدتاً در غذاهای سرخ‌شده، فست‌فودها و میان‌وعده‌های فرآوری‌شده یافت می‌شوند می‌توانند با تحریک پوست منجر به التهاب آن شوند.

بیشتر بخوانید: اگر می خواهید صورتتان چاق شود این ویتامین را بخورید

گوشت قرمز

کلاژن نوعی پروتئین است که باعث صافی و سفت‌ترشدن پوست شما می‌شود. برای اینکه بدن بتواند کلاژن بسازد باید منابع لازم برای این کار را در اختیارش قرار دهید که گوشت یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو محسوب می‌شود. قرار دادن تکه‌های بدون چربی گوشت گاو، مرغ یا بوقلمون بدون پوست در غذاهای روزانه منبع پروتئین لازم را برای بدن فراهم می‌کند تا از آن برای ساخت کلاژن استفاده کند. البته امکان دریافت این پروتئین از لوبیا و آجیل هم وجود دارد.

برای چاق شدن صورت چی بخوریم؟ | + لیست غذاهای چاق کننده صورت

کربوهیدرات‌ها

کربوهیدرات‌ها علاوه بر اینکه بخش بزرگی از ترکیبات مصرفی ما را در طی روز به خود اختصاص می‌دهند در لیست غذاهای چاق کننده صورت هم قرار دارند. انواع کربوهیدرات پیچیده با مقادیر بالای فیبر نظیر برنج قهوه‌ای، سیب‌زمینی و جو دوسر ضمن ایجاد احساس سیری بیشتر و کندکردن روند هضم و تجزیه به شادابی صورت و تپل‌شدن آن هم کمک می‌کنند.

شیر پرچرب

شیر پرچرب یکی دیگر از ترکیبات موثر در چاقی صورت و افزایش وزن محسوب می‌شود. شیر به واسطه‌ی ویتامین D موجود در ساختار خود سیستم ایمنی شما را بهبود می‌بخشد و از صورت در برابر علائم پیری زودرس مثل چین و چروک محافظت می‌کند. علاوه بر این رتینول هم که یکی دیگر از ترکیبات مفید موجود در شیر است که به بدن در تولید کلاژن بیشتر و به این ترتیب حجیم‌تر شدن و پر شدن پوست کمک می‌کند.

غلات کامل

غلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه‌ای، نان و ماکارونی سبوس‌دار ترکیباتی سرشار از کربوهیدارت‌های پیچیده و فیبر هستند که مصرف آن‌ها می‌تواند به بهترین شکل ممکن منجر به افزایش وزن و چاقی صورت شود و سطح سلامت بدن و ٰرژیم غذایی شما را هم بهبود ببخشد.

برای چاق شدن صورت چی بخوریم؟ | + لیست غذاهای چاق کننده صورت

ماهی تازه

در لیست غذاهای چاق کننده صورت ماهی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است؛ چرا که به واسطه‌ی وجود امگا ۳، کلاژن پوست را حفظ و به این ترتیب به شاداب نگه‌داشتن و چاقی آن کمک می‌کنند. جالب است بدانید که بخش عمده‌ی پوست ما از کلاژن تشکیل می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید همچنان آن را سالم و جذاب نگه دارید باید به سراغ ترکیبات غذایی نظیر انواع ماهی سرشار از امگا ۳ بروید که به حفظ کلاژن کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چاقی واقعاً یک بیماری است؟

برای چاق شدن صورت چی بخوریم؟ | + لیست غذاهای چاق کننده صورت

برنج و غذاهای نشاسته‌دار

برنج و سایر ترکیبات نشاسته‌دار از دسته کربوهیدارت‌هایی هستند که مصرف آن‌ها به دلیل حجم بالای کالری موجود می‌تواند به سرعت در افزایش وزن و چاقی صورت شما موثر واقع شود. علاوه بر این برنج سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین E و سایر ترکیبات معدنی و آمینواسیدهایی است که در زیبایی و درخشش هرچه بیشتر پوست و مو شما نقش چشمگیری ایفا می‌کنند؛ به همین جهت اگر به دنبال موثرترین رژیم چاقی هستید به هیچ‌عنوان برنج خوشمزه و جادویی را از یاد نبرید.

برای چاق شدن صورت چی بخوریم؟ | + لیست غذاهای چاق کننده صورت

ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که از پوست در برابر عوامل مخرب محافظت می‌کنند؛ به همین جهت اگر از ترکیبات حاوی آن‌ها نظیر میوه و سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنید می‌توانید جدا از چاق‌کردن صورت شادابی و زیبایی آن را هم افزایش دهید. در بین میوه‌ها و سبزیجات گوناگون گوجه‌فرنگی، انواع مرکبات، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی و میوه‌های خشک مانند پر آلو و زردآلو گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای افزایش نشاط صورت شما محسوب می‌شوند.

کره بادام زمینی

یکی دیگر از ترکیبات خوشمزه و فوق‌العاده موثر در لیست غذاهای چاق کننده صورت کره بادام زمینی است. کره بادام زمینی به واسطه‌ی مقادیر بالای چربی و پروتئین در ساختار خود در کنار تامین انرژی بدن به افزایش حجم عضلات و ماهیچه‌ها نیز کمک می‌کند؛ علاوه بر این تاثیر بالایی در افزایش وزن و پرشدن صورت دارد. البته باید همواره حد اعتدال را رعایت کنید و از مصرف بیش از اندازه این ترکیب بپرهیزید.

برای چاق شدن صورت چی بخوریم؟ | + لیست غذاهای چاق کننده صورت

اسموتی

انواع اسموتی‌های پروتئینی از دیگر خوراکی‌های موثر در چاقی صورت به شمار می‌روند و به واسطه‌ی ایجاد چربی‌های سالم زیر پوست ظاهری شاداب‌تر به آن می‌بخشند. برای تهیه‌ی اسموتی می‌توانید از ماست پرچرب و ترکیب میوه و آجیل در کنار یکدیگر استفاده یا حتی برای افزایش اثربخشی این ترکیب به آن پودر پروتئین هم اضافه کنید.

آب

هیدراته نگه‌داشتن بدن به بهبود جریان و گردش خون در بخش‌های مختلف به ویژه صورت کمک می‌کند و به این ترتیب ظاهری حجیم‌تر و کشسان‌تر به آن می‌بخشد؛ بنابراین حتماً در طول روز به ویژه در فصل گرما به اندازه‌ی کافی آب بنوشید. البته این کار با گنجاندن میوه‌ها و سبزیجات تازه مثل هندوانه و خیار در رژیم غذایی هم امکان‌پذیر است.

برای چاقی صورت چه نخوریم؟

برای رسیدن به بهترین نیتجه‌ی ممکن در زمان مصرف ترکیبات موجود در لیست غذاهای چاق کننده صورت لازم است که موارد ممنوعه را به خاطر داشته باشید و از انجام‌دادن آن‌ها دوری کنید، چرا که می‌توانند شما را از رسیدن به نتیجه‌ی دلخواهتان باز دارند:

سیگار و مشروبات الکلی

استعمال بیش از اندازه دخانیات نظیر سیگار و مصرف مشروبات الکلی کلیه‌ی تلاش‌های شما را برای چاق‌کردن صورت و افزایش زیبایی و شادابی آن کاهش می‌دهد؛ چرا که این ترکیبات خاصیت ارتجاعی پوست را از بین می‌برند و منجر به شل‌شدن آن می‌شوند.

در این رابطه بخوانید:

کبد چرب چیست و برای درمان آن چه باید کرد؟

برای چاق شدن صورت چی بخوریم؟ | + لیست غذاهای چاق کننده صورت

مصرف بیش‌ از اندازه آجیل

با وجود اینکه آجیل‌ از ترکیبات موثر در چاقی صورت به شمار می‌رود، مصرف بیش از اندازه‌ی آن‌ به دلیل مقادیر بالای چربی می‌تواند باعث ایجاد جوش و لک‌های پوستی شود.

سخن پایانی

استفاده از ترکیبات موجود در لیست غذاهای چاق کننده صورت می‌تواند ظاهری زیباتر و شاداب‌تر را به آن هدیه دهد، به شرطی اینکه از زیاده‌روی و پرخوری بپرهیزید و مقادیر مناسبی از این غذاها را در رژیم خود بگنجانید. در غیراینصورت در معرض چاقی و بروز جوش صورت قرار می‌گیرد؛ به همین جهت بهتر است این کار را تحت نظارت کارشناسان تغذیه مجرب انجام دهید تا به نتیجه‌ی دلخواهتان دست پیدا کنید.

نظر شما