شناسهٔ خبر: 68526182 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بخش خصوصی راه نجات گردشگری ایران است/ قفل ایران هراسی شکسته می شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تاکید بر لزوم تغییر نگاه داخلی به اهمیت توسعه گردشگری، بر شکستن قفل ایران هراسی در راستای جذب گردشگران بیشتر به کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

سیدرضا صالحی امیری صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد لازمه نخست در حوزه گردشگری را تغییر نگاه و تبدیل گردشگری به اولویت امروز ایران ذکر کرد و گفت: اولویت‌بخشی تمام کشورهای موفق در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار، حوزه گردشگری است، بنابرین الزاماً باید از این نقطه کنونی عبور کنیم چرا که تا زمانی که اولویت نخست کشور، نفت و پتروشیمی باشد نمی‌توانیم در توسعه گردشگری اقدامی اساسی رقم بزنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که باید برای برداشتن گام های بلند آماده شویم و لازمه آن داشتن وفاق ملی است، اظهار کرد: باید قفل ایران هراسی نیز شکسته شود و با عزم ملی این نگاه را در جهان تغییر دهیم چرا که در غیر این صورت در تامین و جذب گردشگر دچار مشکل خواهیم شد.

صالحی وزیری برگزاری اجلاس ACD به میزبانی یزد در آبان امسال را نقطه آغازین این حرکت دانست و گفت: یزد در امنیت زبانزد است و بنابر این امیدواریم با این میزبانی، علاوه بر شکستن قفل ایران هراسی، شاهد جذب موج جدیدی از گردشگران از این کشورها باشیم و یزد سکویی برای شکستن زنجیره ایران هراسی باشد.

وی با بیان اینکه باید درک روشنی در مورد توسعه گردشگری و این که حضور گردشگر منجر به افزایش قدرت ملی خواهد شد، داشته باشیم، تصریح کرد: وقتی نفت ما در کشورهای دیگر سوخته و دود می‌شود، هیچ آورده‌ فرهنگی برای کشورمان نخواهد داشت ولی حضور گردشگران موجب افزایش قدرت نرم برای کشورمان خواهد شد.

وی گفت: باید باور داشته باشیم که بخش خصوصی راه نجات گردشگری ایران است و اتکا به دولت، ما را به جایی نخواهد رساند؛ همانگونه که طی ۴۳ سال گذشته نرسانده است.

وزیر گردشگری ادامه داد: در همین راستا نیز باید سرمایه‌گذار در این کشور، مقدس و سرمایه‌گذاری نیز تقدیس شود و این با برداشتن موانع تحقق خواهد یافت.

وی با بیان این که امروز ۴۰۰ همت در قالب ۲۴۶۰ طرح در حوزه گردشگری روی زمین مانده است، گفت: باید به کمک بخش خصوصی آن ها را تکمیل کنیم و در این راستا باید موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی از پیش روی آن ها برداشته شود.

صالحی امیری خواستار تخصیص بودجه برای حوزه گردشگری با تعامل نمایندگان مجلس شد و گفت: باید مداخله مستقیم در تغییر نگاه مجلس به گردشگری داشته باشیم.

نظر شما