شناسهٔ خبر: 68525918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه قرچک

اولین خطر پیشرفت، فخر فروشی است

لیلا تات

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: اولین خطر پیشرفت، فخر فروشی است چرا که کسی که به سرعت به مقامی بالا دست پیدا می‌کند دچار انحراف می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین اسماعیلی، امام‌ جمعه قرچک در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۱۷ شهریور ماه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه شهادت امام‌ حسن عسگری(ع) بیان کرد: امام حسن عسگری(ع) بارها در میان سخنانش، تاکید کرده است که اگر کسی سعی داشته باشد به مقامی برسد زرنگ نیست بلکه کسی سودمند است که در هر جایگاه و مقامی خدا را میزان قرار بدهد و هیچ وقت یاد خدا را در میان کارهایش فراموش نکند.

اسماعیلی تصریح کرد: اگر کسی به جایگاهی برسد که ظرفیت آن را نداشته باشد و پس از رسیدن به مقامی بالا مغرور شود باعث می‌شود تا حرمت ها را زیر پا بگذارد و حتی در مقابل پدر و مادرش هم فخر فروشی کند.

امام جمعه قرچک ادامه داد: اولین خطر پیشرفت، فخر فروشی است چرا که کسی که به سرعت به مقامی بالا دست پیدا می‌کند دچار انحراف می‌شود در همین راستا امام حسن عسگری(ع) به همگان ثابت کرد که باید فرصت ‌ها را برای خدمت به دین و اسلام ناب محمدی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در زمان امامت حضرت بارها دشمنان بدون اجازه امام، خانه او را تفتیش کردند و خانواده او را بازداشت کردند اما این مشکلات لحظه‌ای باعث دوری پیروان امام و رسیدن به هدف نهایی نشد.

حجت‌الاسلام‌ اسماعیلی با اشاره به عدالت همگانی اظهار کرد: انسان‌های سالم، اهل یقین هستند لذا تمام کسانی که دل این نظام خدمت می‌کنند باید صادق و درستکار باشند، خود را وقف این نظام کنند از همه مهم‌تر پست و مقام را اولویت خود قرار ندهند.

امام جمعه قرچک گفت: دوران کوتاهی که پس از رحلت نبی‌اکرم(ص) در بین مسلمانان بوجود آمد هیچ‌گاه نباید فراموش شود چرا که در آن مدت کم مردم واقعیت‌ها را فراموش کردند و از هدف نهایی دین دور شدند.

وی تصریح کرد: ما هیچگاه به راحتی نباید از آرمان‌های امام و شهدای این انقلاب دور شویم چرا که شهدای ما با خون‌های خود پایه‌های این انقلاب را بنیان گذاشتند و در زمان‌های خفقان و سکوت با تلاش مخلصانه خود زمینه‌ساز جنبشی عظیم شدند.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی مسلمانان دوری از اسلام ناب محمدی(ص) است، لذا دشمنان از اسلام علوی در هراس هستند و با ترفندهای خبیثانه می‌خواهند حضور مسلمانان را در صحنه‌های نبرد کمرنگ کنند.

امام جمعه شهرستان قرچک در پایان تصریح کرد: امروز ما با مانع روبه‌رو هستیم یک اسرائیل خبیث و دیگری دعوا و نفاق‌های درونی که آفت نظام و انقلاب است.

انتهای پیام

نظر شما