شناسهٔ خبر: 68525719 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرونده «صدابرداری در سینما» باز شد/ مرتضی دهنوی؛ مهمان «نردبان» شبکه مستند

تهران- ایرنا- مرتضی دهنوی صدابردار سریال‌های «زیر تیغ»، «آشپزباشی» و «امیر کبیر»، مهمان برنامه «نردبان» شبکه مستند شده و درباره تجربیات خود در عرصه صدابرداری در سینما، سخن می‌گوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دویست و چهارمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، امروز جمعه ۱۶ شهریورماه روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود. صدابرداری در سینما، موضوع اصلی این قسمت از نردبان است و مرتضی دهنوی، مهمان نردبان خواهد بود. او در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا درباره چالش‌ها و سختی‌ها و افق‌های پیش‌روی صدابرداری در سینما سخن می‌گوید.

مرتضی دهنوی صدابردار سینما و تلویزیون است. از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به فعالیت در سریال‌های «زیر تیغ»، «آشپزباشی» و «امیر کبیر» اشاره کرد. دهنوی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۶۳ در سریال «نطفه سوم» به کارگردانی فرانک دولتشاهی به عنوان صدابردار فعالیت داشته است.

او در عرصه صدابرداری در سینما نیز حضور فعالی داشته و از جمله آثار وی می‌توان به فیلم سینمایی «قصه عشق» و «ماه شب چهارده» اشاره کرد. از فعالیت‌های وی در سینمای مستند نیز می‌توان به «همسران حاج عباس» ساخته محسن عبدالوهاب، «مکرمه» به کارگردانی ابراهیم مختاری و همکاری با مستندسازان شاخص کشور اشاره کرد.

پرونده «صدابرداری در سینما» باز شد/ مرتضی دهنوی؛ مهمان «نردبان» شبکه مستند

در ادامه پرونده صدابرداری در سینما، برشی از کتاب «صدابرداری نوین» مورد بررسی قرار می‌گیرد و فیلم مستند «۳۲ صدا» به کارگردانی سم گرین مرور می‌شود. در بخش دیگری از نردبان این هفته، موضوع فیلمبرداری و کارگردانی در فیلم مستند در گفت‌وگو با احسان عمیدیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین برشی از فیلم‌های مستند «همسران حاج عباس» ساخته محسن عبدالوهاب، «ناقوس دریا» به کارگردانی محسن شیرزایی و «چنشتی‌ها» اثری از احسان عمیدیان به نمایش درمی‌آید. «کارگاه تجربه» نیز به موضوع «عکاسی ماجراجویانه» اختصاص دارد و بخش اول از نوزدهمین قسمت از کارگاه جیمی چین در این مورد پخش می‌شود.

برنامه تلویزیونی «نردبان» تلاش می‌کند با نگاهی تخصصی به فیلم و عکس مستند، مروری بر آثار ایرانی و خارجی این حوزه داشته باشد. این برنامه با اجرای حامد شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با بخش‌هایی متنوع، جمعه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و بازپخش آن شنبه‌ها ساعت ۰۰:۰۰ و ۱۴:۳۰ است.

نظر شما