شناسهٔ خبر: 68524001 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

واکنش به تعطیلی برخی جایگاه‌های بنزین در گیلان و مازندران ؛ علت چه بود؟

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تعطیلی برخی جایگاه‌ها در گیلان و غرب مازندران را تعطیلی ساعتی اعلام کرد و گفت: یک نفتکشی که مسیری را در حالت عادی دو ساعته طی می‌کرده، ۹ ساعت در راه بوده و این موجب شده بنزین با تأخیر به برخی جایگاه‌ها برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار داشت: مسئله‌ای که در خصوص توزیع بنزین در روز گذشته پیش آمد، ازدحام بسیار زیاد و ترافیک فوق سنگینی بود که در پی تعطیلی چندروزه این هفته رخ داد.

وی افزود: ترافیک فوق سنگین را به‌میزان ۵ روز در مبادی ورودی شهرهای شمالی و جاده‌های بین‌شهری داشتیم که این میزان ترافیک به‌ویژه در استان گیلان در چندسال اخیر بی‌سابقه بوده است.

مصرف بنزین در گیلان ۳ میلیون لیتر بیشتر از روزهای عادی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: از نظر تأمین بنزین هیچ مشکلی نداریم، انبار رشت به‌صورت ۲۴ساعته بنزین را از خط دریافت می‌کند، اما مصرف بنزین در استان‌های شمالی به‌شدت افزایش یافته به طوری که روز گذشته فقط در استان گیلان ۷.۵ میلیون لیتر بنزین توزیع شده که ۳ میلیون لیتر بیشتر از روزهای عادی بوده است.

وی ادامه داد: مشکلی که وجود داشته این بوده که ناوگان نفتکش‌هایی که بنزین بار می‌زنند و به‌جایگاه‌ها ارسال می‌کنند، ۶ یا ۷ برابر حالت عادی در ترافیک می‌مانند؛ یک نفتکش یک مسیر ۱.۵ ساعته را حدود ۹ ساعت در راه است و ناوگان حمل‌جاده‌ای بنزین در ترافیک قفل شده و با تأخیر به جایگاه‌های عرضه بنزین رسیده است.

مشکل تأخیر در رساندن بنزین فقط برای گیلان و غرب مازندران پیش آمد

ویس‌کرمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در خروجی رشت به سمت قزوین به علت ترافیک، نفتکش‌های ما امکان تردد ندارند؛ روز گذشته هم ازدحام زیاد و ترافیک فوق سنگین داشتیم و تنها مسئله‌ای که وجود داشت، مربوط به استان گیلان و غرب استان مازندران بود و بقیه شهرها و استان‌های شمالی از جمله شرق مازندران و استان گلستان هیچ مشکلی در توزیع و دریافت بنزین وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: تعدادی از جایگاه‌ها به علت ماندن نفتکش‌ها در ترافیک، با توقف عرضه موقت بنزین مواجه شدند و تعطیلی برخی جایگاه‌ها در گیلان، تعطیلی ساعتی بوده و بلافاصله با رسیدن بنزین، این جایگاه‌ها به مدار بازگشتند.

وی افزود: یک نفتکشی که مسیری را در حالت عادی دو ساعته طی می‌کرده، ۹ ساعت در راه بوده و این موجب شده تا نفتکشی که در طی ۹ ساعت چهار مسیر را طی می‌کند، فقط یک مسیر را طی کند و توان آن به یک‌چهارم کاهش یابد.

ویس‌کرمی با بیان اینکه روز گذشته مصرف بنزین در کشور به ۱۳۶ میلیون لیتر رسید، گفت: امروز هم روز پرتردد، پرترافیک و پرمصرفی را در بخش بنزین خواهیم داشت و همکاران ما در سراسر کشور به‌ویژه در استان‌های شمالی به صورت ۲۴‌ساعته در حالت بازرسی و مدیریت امور توزیع بنزین هستند و مشکل یا نگرانی در زمینه تأمین بنزین نداریم.

نظر شما