شناسهٔ خبر: 68523957 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

نخستین واکنش دوروف پس از آزادی موقت:

به جای بازداشت، از شرکت تلگرام شکایت می‌کردید

صاحب‌خبر -
گروه بین‌الملل: پاول دوروف، مدیر و بنیانگذار تلگرام از مقامات فرانسوی انتقاد کرده و بازداشت هفته گذشته خود را در رابطه با اتهامات مربوط به «ناکافی بودن» نظارت بر این پیام رسان «نادرست» خوانده است.به گزارش بی بی سی، او در اولین بیانیه عمومی خود پس از بازداشت، ادعا‌ها مبنی بر این که تلگرام «نوعی بهشت بی‌قانونی» است را به شدت رد کرد و آن‌ها را «کاملا نادرست» دانست.
 
دوروف در ۲۵ اوت در فرودگاهی در شمال پاریس دستگیر شد و پس از آن به اتهام همدستی احتمالی به تسهیل در معاملات غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و توزیع مجرمانه و سازمان یافته تصاویر جنسی از کودکان در تلگرام متهم شد.
 
در بیانیه‌ای که دوروف در تلگرام منتشر کرده، آمده است مسئول دانستن او برای جرایمی که توسط اشخاص ثالث در این پلتفرم انجام شده‌اند، هم «غیرمنتظره» و هم «نادرست» است.بنیانگذار روسی تبار تلگرام همچنین گفته است: «چنانچه کشوری از خدمات اینترنتی راضی نباشد، روش متداول این است که اقدام حقوقی علیه خود آن خدمات آغاز کند.»

دوروف در بخشی دیگر از بیانیه خود گفته است: «استفاده از قوانین دوران قبل از تلفن‌های هوشمند برای متهم کردن یک مدیرعامل به جرایم انجام شده توسط دیگران در پلتفرمی که او مدیریت می‌کند، رویکردی نادرست است.»او افزوده: «ساخت فناوری به خودی خود کار دشواری است، هیچ مبتکری نمی‌تواند ابزار‌های جدیدی بسازد اگر بداند که ممکن است به خاطر سوء‌استفاده‌های احتمالی از آن ابزار‌ها مسئول شناخته می‌شود.»

بنیانگذار تلگرام در حالی که اذعان کرده که این پیام رسان بی‌نقص نیست، گفت که مقامات فرانسوی چندین راه برای ارتباط با او و تلگرام داشته‌اند و این اپلیکیشن یک نماینده رسمی در اتحادیه اروپا دارد.
دوروف گفت: «ادعا‌هایی که در برخی رسانه‌ها مبنی بر این که تلگرام نوعی بهشت آنارشی و هرج و مرج است، کاملا نادرست هستند، ما روزانه میلیون‌ها پست و کانال مضر را حذف می‌کنیم.»

پاول دوروف ۳۹ ساله در روسیه متولد شده و اکنون در دوبی محل استقرار تلگرام زندگی می‌کند. او شهروند امارات متحده عربی و فرانسه است.تلگرام در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. این شبکه اجتماعی به ویژه در روسیه، اوکراین و جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی محبوب است.

فعالیت این پیام رسان در سال ۲۰۱۸ در روسیه ممنوع شد، پس از آن که پاول دوروف از ارائه اطلاعات کاربران خودداری کرد، اما این ممنوعیت در سال ۲۰۲۱ لغو شد.تلگرام در بین بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی پس از فیسبوک، یوتیوب، واتساپ، اینستاگرام، تیک تاک و وی چت رتبه بندی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما