شناسهٔ خبر: 68523421 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

شاسی بلند جذاب و مدرن آواتار 07 معرفی شد

صاحب‌خبر -

کمپانی چینی Avatr در جریان نمایشگاه خودرو چنگدو ۲۰۲۴ از کراس اوور سایز متوسط آواتار 07 با دریایی از امکانات رونمایی کرد.

شرکت تازه تأسیس آواتار که به تولید و عرضه خودروهای هیبریدی و برقی باکیفیت و پرآپشن شهرت دارد، در نمایشگاه خودرو چنگدو چین از یک محصول جدید با نام آواتار ۰۷ رونمایی کرد تا بدین ترتیب سبد محصولات این شرکت کامل‌تر از قبل شود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این چینی جذاب می‌پردازیم.

معرفی کراس اوور مید سایز آواتار 07

آواتار 07 آواتار 07

برند آواتر (Avatr) حاصل یک سرمایه‌گذاری مشترک بین چانگان، هواوی و CATL است و آواتار 07 به‌مانند سایر محصولات این شرکت بر اساس پلتفرم الکتریکی CHN کمپانی چانگان ساخته شده است. این خودرو از نظر طراحی شباهت زیادی به دیگر محصولات این شرکت از جمله آواتار 12 دارد. دلیل این موضوع نیز به طراح برجسته و ایرانی سری محصولات Avatr یعنی «نادر فقیه زاده» بازمی‌گردد. این طراح مشهور و سابق شرکت بی ام و محصولات آواتار را به نوعی خلق کرده تا بر روی تمامی سگمنت ها بتوان آن را تولید و خروجی مناسبی گرفت.

ابعاد این کراس اوور سایز متوسط در طولانی، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۸۲۵ میلی‌متر، ۱۹۸۰ میلی‌متر و ۱۶۲۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۹۴۰ میلی‌متر است.

مشخصات فنی Avatr 07

طبق اعلام مدیر این شرکت، آواتار ۰۷ در دو مدل تمام الکتریکی و هیبریدی مجهز به ژنراتور (EREV) تولید می‌شود. مدل برقی این خودرو از سیستم محرک الکتریکی فشار قوی DriveONE هوآوی بهره می‌برد و با دو نسخه محور عقب محرک و هر چهار چرخ محرک به بازار عرضه می‌شود. نسخه تک دیفرانسیل (محور عقب) به یک موتور برقی سنکرون با توانایی تولید ۳۳۸ اسب بخار قدرت تجهیز شده و بر اساس استاندارد CLTC با هربار شارژ کامل می‌تواند تا ۶۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

در نسخه دو دیفرانسیل (چهار چرخ محرک) نیز یک موتور برقی ۲۵۲ اسب بخاری به محور جلو اضافه می‌شود تا حداکثر توان به 590 اسب بخار برسد. این نسخه بردی برابر با ۶۱۰ کیلومتر و صفر تا صدی برابر با ۳.۹ ثانیه دارد. این کراس اوور از معماری ۸۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند.

مدل EREV (هیبریدی) نیز در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد. در هر دو نسخه یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ نقش ژنراتور را ایفا می‌کند. در نسخه دیفرانسیل عقب موتور برقی ۳۱۰ اسب بخاری وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. در نسخه دو دیفرانسیل یک موتور ۱۷۵ اسب بخاری به محور جلو افزوده می‌شود تا مجموع قدرت به ۴۸۵ اسب بخار افزایش یابد.

در مدل EREV از آواتار ۰۷ باتری ۳۹.۰۵ کیلووات ساعتی از نوع لیتیوم آهن فسفات پیشرانه را تغذیه می‌کند. این باتری در نسخه دیفرانسیل عقب تا ۲۳۰ کیلومتر و در نسخه چهار چرخ محرک تا ۲۲۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی مدرن آواتار 07

نمای داشبورد آواتار 07 نمای داشبورد آواتار 07

کابین آواتار 07 کاملا شبیه به سایر محصولات جدید این خودروساز طراحی شده است. این کراس اوور از یک نمایشگر ۳۵.۴ اینچی ۴K در عرض داشبورد، دو نمایشگر ۶.۷ اینچی برای آینه‌های جانبی الکترونیکی و یک نمایشگر لمسی مرکزی ۱۵.۶ اینچی با سیستم عامل HarmonyOS 4 بهره می‌برد. در کابین این خودرو از متریال با کیفیتی استفاده شده که صندلی‌های چرم ناپا، سقف جیر آلکانترا و قطعات تزئینی از چوب طبیعی را شامل می‌شود.

این خودرو مجهز به سامانه کنترل هوشمند شاسی تایهانگ، سیستم تعلیق مستقل دوگانه، کمک فنرهای بادی هوشمند با امکان تنظیم در چهار حالت و سیستم تنظیم دینامیک CDC است. این سیستم در هر ثانیه تا ۱۰۰ بار تنظیمات تعلیق را برای مواجهه بهتر با مسیر پیش رو تغییر می‌دهد.  تصادف اشاره کرد.

نمای داخل آواتار 07 نمای داخل آواتار 07

همچنین 34 سنسور و سیستم دستیار رانندگی Huawei ADS سطح 2 که در آواتار 11 دیده بودیم نیز به تریم فول این خودرو آمده است. این سیستم از عملکردهایی مانند جلوگیری از برخورد با مانع، تغییر خط، کمک پارک خودکار، کمک پارک از راه دور و کمک پارک هوشمند در فضای پارک محدود پشتیبانی می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های ADS 2.0، ویژگی پیشرفته ترمز اضطراری خودکار آن به نام GAEB است که بر اساس شبکه هوآوی (General Obstacle Detection) توسعه یافته و به وسایل نقلیه اجازه می‌دهد اشیایی مانند درختان و سنگ‌های افتاده را تشخیص دهند.

سیستم پیشگیری از برخورد همه‌جانبه در کنار سیستم پیشگیری از برخورد با موانع جانبی (LOCP) هنگام حرکت بین سرعت ۳۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، با هدایت خودرو به خط اصلی خود در صورت شناسایی مانع به راننده کمک کرده و از برخورد در هنگام تغییر لاین جلوگیری می‌کند.

از مجموع آپشن های آواتار 07 میتوان به ماساژور، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کمکی کروز هوشمند، نور بالا اتوماتیک (IHC)، سامانه کنترل پایداری، کنترل کشش (ESP)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دستگیره‌های مخفی شونده، آینه الکتروکرومیک، سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS) و سنسورهای نور و باران و… اشاره کرد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
آئودی Q5 مدل 2025 در نمایشگاه خودرو چنگدو چین رونمایی شد هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵ به همراه نسخه آفرودی رونمایی شد فیس لیفت هوندا HR-V معرفی شد؛ مشخصات فنی و امکانات نسل جدید کراس اوور ژاپنی

نظر شما