شناسهٔ خبر: 68522343 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اپوزیسیون ونزوئلا : جامعه جهانی، گونزالس را بعنوان رئیس جمهور به رسمیت بشناسد

تهران- ایرنا- ماریا کورینا ماچادو رهبر اصلی اپوزیسیون ونزوئلا از کشورهای دنیا خواست که ادموندو گونزالس رقیب انتخاباتی نیکولاس مادورو را به عنوان رئیس جمهور این کشور آمریکای لاتین به رسمیت بشناسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هر چند مادورو در انتخابات ۲۸ ژوئیه بار دیگر به ریاست جمهوری ونزوئلا انتخاب شد اما اپوزیسیون ونزوئلا با رد نتیجه انتخابات، مدعی پیروزی شده و برخی کشورها از جمله آمریکا از به رسمیت شناختن پیروزی وی سر باز شده‌اند.

ماچادو اظهار کرد: دنیا می‌داند که ادموندو گونزالس رئیس جمهور منتخب است و مادورو شکست خورده است.

وی افزود: فشار زیادی روی رژیم قرار گرفته است تا نتایج انتخابات را اعلام کند اما آنها از این کار امتناع می‌کنند زیرا می‌دانند که نتایج ثابت می‌کند که ما پیروز شده‌ایم.

ماچادو گفت: به نظرم ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که باید به جلو حرکت کنیم و اینک زمان آن است که گونزالس باید به عنوان رئیس جمهور منتخب ونزوئلا به رسمیت شناخته شود.

شورای ملی انتخابات اعلام کرد که مادورو با کسب ۵۲ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد) بر گونزالس نامزد مخالفان پیروز شد اما از انتشار جدول تفکیکی آرا خودداری کرده و گفته که حملات هکرها به سامانه‌های رای‌گیری، آمار را مخدوش کرده است.

کاریسلیا رودریگز رئیس دیوان عالی ونزوئلا گفت که این دادگاه اسناد شورای ملی انتخابات را بررسی کرده است و تایید می‌کند مادورو به پیروزی رسیده است و امکان اعتراض به این رای وجود ندارد.

مادورو تاکید کرده که گونزالس به دلیل سازماندهی اعتراضات خیابانی پس از انتخابات باید بازداشت شود. در این تظاهرات ۲۷ نفر کشته، حدود ۲۰۰ تن زخمی و بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور آمریکای لاتین گفته‌اند که بدون بررسی نتایج تفکیکی انتخابات، از پذیرش پیروزی مادورو خودداری می‌کنند.

نظر شما