شناسهٔ خبر: 68520635 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛

ایران ۱-۰ قرقیزستان/ برد خفیف شاگردان قلعه‌نویی و دشت اولین سه امتیاز

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛ تیم ملی ایران و قرقیزستان در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک گله تیم ملی کشورمان به پایان رسید‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران و قرقیزستان در دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی تیم ملی ایران به پایان رسید. 

این بازی به دلیل عدم آمادگی ورزشگاه‌های آزادی و نقش جهان برای میزبانی، در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد که باز هم از کیفیت چمن خوبی برخوردار نبود.

 

امیر قلعه‌نویی که برای این دیدار و دیدار بعدی با قرقیزستان ۲۶ بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کرده بود، با ترکیب زیر تیمش را روانه میدان کرد: 

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس، علی قلی زاده، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

ترکیب ابتدایی تیم ملی قرقیزستان: 

توکوتائف اِرژان، والری کیچین، کریستیان بروژمن، الکساندر میشچنکو، غیرت ژایرگالبک‌اولو، تمیرلان کوزوبائف، علی‌کولوف گولژیگیت، عبدالرحمانوف عادل‌جان، علی مردان شوکوروف، زاریپ بکوف الدیار و جوئل کوجو

تیم داوری: داور: یوسوکی آراکی، کمک داورها: جون میهارا و کوتا واتانبه، داور چهارم: ریو تانیموتو 

داور VAR: هیروکی کیمورا

 

تیم ملی ایران با تیم‌های قرقیزستان، امارات، ازبکستان، کره شمالی و قطر در گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار دارد.

 

شرح بازی:

نیمه اول این دیدار با حمله‌هایی از سوی بازیکنان ایران دنبال شد که با درخشش دروازه‌بان و مدافعان حریف تا دقیقه ۳۴، توپ‌های ایران راهی به دروازه قرقیزها نداشت شوت محکم امید نورافکن از پشت محوطه جریمه با واکنش گلر قرقیزستانی برگشت داده شد و جای‌گیری مناسب مهدی طارمی و فرصت‌طلبی او باعث شد تا ریباند آن توپ با ضربه بغل پای طارمی به گل تبدیل شود.

در ادامه تلاش‌های بازیکنان جوان حاضر در ترکیب از جمله آریا یوسفی ثمری نداشت تا تیم ملی کشورمان با همان نتیجه یک بر هیچ راهی رختکن شود.‌

در نیمه دوم بازیکنان تیم ملی که سرحال نشان نمی‌دادند در فاز دفاعی عملکرد ناامیدکننده‌‌ای داشتند و در چندین صحنه مهاجمان قرقیزستان به دروازه تیم ملی نزدیک شدند اما واکنش‌های خوب علیرضا بیرانوند آن‌ها را در گلزنی ناکام گذاشت. 

علیرغم تلاش دو تیم در نیمه دوم برای گلزنی، بازی با همان نتیجه یک بر هیچ به پایان رسید تا اولین سه امتیاز ایران در دور سوم مقدماتی دشت شود.

انتهای پیام/

نظر شما