شناسهٔ خبر: 68519328 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

صدراعظم اتریش: آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین هستیم

صدراعظم اتریش کارل نهمر امروز در واکنش به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای مذاکره صلح با هدف پایان دادن به جنگ اوکراین، گفت که کشورش آماده میزبانی چنین مذاکراتی است

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صدراعظم اتریش کارل نهمر امروز در واکنش به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای مذاکره صلح با هدف پایان دادن به جنگ اوکراین، گفت که کشورش آماده میزبانی چنین مذاکراتی است.

صدراعظم اتریش بعد از سخنرانی امروز ولادیمیر پوتین در مجمع اقتصادی شرق گفت که «به اظهارات رئیس‌جمهور روسیه درباره آمادگی این کشور برای مذاکرات صلح با اوکراین توجه کردیم. هر گونه مذاکره باید بدون پیش‌شرط و هم‌سطح برگزار شود».

وی در ادامه گفت که اتریش آماده حمایت از صلح عادلانه و پایدار بر مبنای قوانین بین‌المللی است و همچنین آمادگی دارد محل برگزاری این مذاکرات به عنوان مقر سازمان امنیت و همکاری اروپا باشد.

پوتین که قبلاً گفته بود تهاجم اوکراین به منطقه مرزی کورسک روسیه، مذاکرات را غیرممکن کرده، امروز گفت که دولتش برای مذاکرات صلح با اوکراین آماده است.

او گفت توافقی که در جریان مذاکرات صلح استانبول مورد موافقت قرار گرفت و حتی امضا شد، اما هرگز اجرایی نشد، می‌تواند به عنوان مبنایی برای آتش‌بس جدید باشد.

پوتین پیشنهاد کرد که اعضای بریکس، چین، برزیل و هند می‌توانند به عنوان میانجی عمل کنند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما