شناسهٔ خبر: 68518537 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

«مخفی‌ترین کودکان روسیه»؛ تحقیقات درباره پسران پوتین

اشاره ولادیمیر پوتین به «اعضای کوچک خانواده» در روزهای اخیر مجدداً پرسش‌هایی در مورد بستگان او مطرح کرده است. رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با جمعی از دانش‌آموزان روس که به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی برگزار شد، از جمله به اهمیت آموزش زبان‌های خارجی پرداخت و با تاکید بر روابط روزافزون مسکو و پکن گفت: «اعضای کوچک خانواده من به زبان چینی سلیس تکلم می‌کنند».

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رادیو لیبرتی: اشاره ولادیمیر پوتین به «اعضای کوچک خانواده» در روزهای اخیر مجدداً پرسش‌هایی در مورد بستگان او مطرح کرده است. رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با جمعی از دانش‌آموزان روس که به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی برگزار شد، از جمله به اهمیت آموزش زبان‌های خارجی پرداخت و با تاکید بر روابط روزافزون مسکو و پکن گفت: «اعضای کوچک خانواده من به زبان چینی سلیس تکلم می‌کنند».

مشخص نیست این «اعضای کوچک» چه کسانی هستند. ولادیمیر پوتین پس از طلاق از همسرش هیچ‌گاه درباره خانواده خود علنی صحبت نمی‌کند. دو دختر او از نام‌های مستعار استفاده می‌کنند، رسانه‌های تحقیقاتی از هویت دختر سوم او پرده برداشته‌اند و یک تحقیق جدید به جزئیات زندگی پسران ۹ ساله و ۵ ساله ولادیمیر پوتین می‌پردازد. پوتین یک ماه دیگر ۷۲ ساله می‌شود. همسران رسمی و غیررسمی پوتین

براساس شرح حال رسمی ولادیمیر پوتین، او در سال ۱۹۸۳ (۱۳۶۲ خورشیدی) با لیودمیلا اشکربنیوا که شش سال از او کوچک‌تر و فارغ‌التحصیل دانشگاه لنینگراد (سن‌پترزبورگ) در رشته زبان آلمانی بود ازدواج کرد. از سال ۲۰۰۰ که پوتین رئیس‌جمهور روسیه شد، لیودمیلا او را به عنوان بانوی اول همراهی می‌کرد اما در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) روزنامه «مسکوفسکی کارسپوندنت» برای نخستین بار گزارش داد که پوتین مصمم است از همسرش لیودمیلا جدا شود و با آلینا کابایوا ازدواج کند.

رئیس‌جمهور روسیه به‌شدت این گزارش را تکذیب و تاکید کرد که «به‌رغم حق جامعه از شناخت کافی درباره شخصیت‌های سیاسی، هیچ‌کس حق مداخله در زندگی خصوصی این افراد را ندارد». اندکی بعد روزنامه «مسکوفسکی کارسپوندنت» تعطیل شد. اما پنج سال بعد، در تابستان ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) ولادیمیر و لیودمیلا در مقابل دوربین‌ها اعلام کردند که از یکدیگر جدا می‌شوند؛ در بهار سال بعد طلاق‌شان رسمی شد. متعاقباً گزارش شد که لیودمیلا با آرتور اوچرتنی، یک تاجر جوان اهل مسکو، ازدواج کرده و آن‌ها تا آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین و وضع تحریم‌های غرب علیه نزدیکان رئیس‌جمهور روسیه در جنوب فرانسه زندگی می‌کردند.

در حالی‌که ولادیمیر پوتین هیچ‌گاه به روابط خصوصی خود پس از جدایی از لیودمیلا اشاره نکرده، اما نشریه تحقیقاتی «پروئکت» در سال ۲۰۲۰ با اتکا به اسناد مالی لو رفته‌ای موسوم به «اسناد پاندورا» گزارش داد که سوتلانا کریوونوگیخ که همزمان با به قدرت رسیدن ولادیمیر پوتین ناگهان صاحب میلیون‌ها دلار ملک در سن‌پترزبورگ شده، معشوقه رئیس‌جمهور روسیه است.نام سوتلانا کریوونوگیخ به عنوان سهامدار «بانک روسیه» و «گروه رسانه‌های ملی روسیه» به‌دلیل «حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین» در فهرست تحریم‌های بریتانیا به چشم می‌خورد.

همزمان از گزارش‌ها برمی‌آید که ولادیمیر پوتین دست‌کم از سال ۲۰۰۵ (‍۱۳۸۴) روابط خصوصی با آلینا کابایوا دارد. کابایوا که اکنون ۴۱ سال دارد، قهرمان پیشین مسابقات اروپا، جهان و بازی‌های المپیک در رشته ژیمناستیک است و در سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) به سیاست روی آورد. او اکنون مدیر «گروه رسانه‌های ملی» است که یکی از ارکان دستگاه پروپاگاندای روسیه به شمار می‌رود. او از سال ۲۰۲۲ که روسیه جنگ علیه اوکراین را آغاز کرد، تحت تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا و استرالیا قرار دارد.

از منابع رسمی روشن است که ولادیمیر پوتین و همسر پیشین‌اش لیودمیلا صاحب دو دختر هستند. ماریا که در ۲۸ آوریل ۱۹۸۵ (۸ اردیبهشت ۱۳۶۴) در لنینگراد متولد شد و کاترینا که ۳۱ اوت ۱۹۸۶ (۹ شهریور ۱۳۸۵) در درسدن آلمان (که پوتین آنجا به عنوان مامور کی‌گ‌ب مستقر بود) به دنیا آمد. دختران پوتین در دوره کودکی هیچ‌گاه در مقابل دوربین ظاهر نشدند و گفته می‌شود که در منزل به طور خصوصی آموزش دیدند. متعاقباً گزارش شد که دختران ولادیمیر پوتین از نام‌های مستعار استفاده می‌کنند.

پنج سال پیش در یک جلسه پرسش و پاسخ سالانه رئیس‌جمهور روسیه، خبرنگار بخش روسی بی‌بی‌سی از ولادیمیر پوتین خواست نام دخترانش را اعلام کند و درباره فعالیت و نقش‌ آن‌ها در طرح‌های دولتی روسیه توضیح دهد. پوتین در واکنش به این سوال بیش از ۱۰ دقیقه حرف زد اما سرانجام پاسخ نداد. او با اشاره به دو دختر خود از لفظ «این زنان» استفاده کرد. برای نخستین بار نام دو دختر ولادیمیر پوتین رسماً در فهرست تحریمی آمریکا اعلام شد: ماریا وروتنزووا و کاترینا تیخونووا.

همسر اول ماریا، شهروند هلند است و آن‌ها یک پسر ۱۲ ساله دارند. گفته می‌شود پس از سرنگونی هواپیمای ام‌اچ ۱۷ با یک سامانه موشکی که روسیه به تجزیه‌طلبان در شرق اوکراین تحویل داده بود و اکثر مسافران کشته‌شده‌اش شهروندان هلند بودند، دختر پوتین و خانواده‌اش ناچار شدند از آمستردام به مسکو نقل مکان کنند. گزارش شده که آن‌ها دو سال پیش از هم جدا شدند و ماریا اکنون همسر یوگنی ناگورنی است که‌اندکی پس از ازدواج با دختر پوتین، مدیرکل شرکت نوواتک شد، مهم‌ترین تولیدکننده ال‌ان‌جی در روسیه. آن‌ها یک پسر دارند. عنوان شرکت «بانک‌نوتا» بر تابلو یک فروشگاه بیشتر در این باره: شرکت سودآور روسی که از ناکجا آمد و ناپدید شد

ماریا اکنون مشاور دولت روسیه در رشته ژنتیک و تحقیقات بیومهندسی‌ است و مطابق تحقیق ستاد آلکسی ناوالنی، سالانه میلیون‌ها دلار درآمد دارد. او تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا، بریتانیا، ژاپن و نیوزیلند قرار دارد.

کاترینا تیخونوا، دختر دوم ولادیمیر پوتین، از دانشگاه مسکو در رشته ریاضیات و فیزیک فارغ‌التحصیل شده و از چهار سال پیش مدیر «ایننوپراکتیکا»، یک پژوهشگاه در عرصه هوش مصنوعی ا‌ست. او همچنین از دو سال پیش مدیر اتحادیه تجار روس است و به‌دلیل علاقمندی به رقص راک‌اندرول آکروباتیک، در طرح‌های خیریه در حمایت از این ورزش مشارکت می‌کند. او نیز تحت تحریم‌های غرب است.

مطابق گزارش‌ها، او از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷) همسر کریل شامالوف، پسر رئیس «بانک روسیه» (بانکی که مطابق «اسناد پاندورا» از ثروت پوتین و دوستان نزدیکش نگهداری می‌کند) بود اما در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) از ایگور زلنسکی یک رقاص باله صاحب یک دختر شد.

براساس گزارش «پروئکت»، سوم مارس ۲۰۰۳ (۱۲ اسفند ۱۳۸۱) یک دختر به نام الیزاوتا (لوئیزا) روزووا در سن‌پترزبوگ متولد شد؛ منابع این نشریه معتقدند این دختر، دختر ولادیمیر پوتین از سوتلانا کریوونوگیخ است.

برخی گزارش‌ها نیز منتشر شده که ولادیمیر پوتین و آلینا کابایوا در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) صاحب یک دختر شدند. اسنادی که به‌تازگی درباره سفرهای مسئولین روس به خارج از روسیه لو رفته نشان می‌دهد که در این تاریخ کابایوا مدت طولانی در لوگانو در سوئیس اقامت داشت. در گزارش دو سال پیش وال‌استریت جورنال آمده که دختر پوتین و کابایوا در لوگانو به دنیا آمد. اما منابع نشریه «دوسیه» می‌گویند خبرنگاران اشتباه کردند و در واقع پوتین و کابایوا صاحب دو پسر هستند. «مخفی‌ترین کودکان روسیه»

تحقیق جدید نشریه «دوسیه» از زندگی ایوان پوتین ۹ ساله و ولادیمیر پوتین پنج ساله پرده برمی‌دارد. گفته می‌شود منبع اصلی این گزارش یکی از ده‌ها راننده، خلبان، نگهبان، دستیار، پیشخدمت، معلم و مربی خصوصی‌ست که هر روز در کنار «مخفی‌ترین کودکان روس» قرار دارند؛ خبرنگاران می‌گویند با منابع و اسناد متعدد این گزارش را تطبیق داده‌اند.

براساس گزارش «دوسیه»، اسامی دو فرزند پوتین در هیچ پایگاه دولتی یافت نمی‌شود و برای آن‌ها اسنادی صادر شده که معمولاً برای ماموران اطلاعاتی روس صادر می‌شود.

ایوان و ولادیمیر عملا از محل سکونت خود در ییلاق‌هایی در والدای و سوچی که برای آلینا کابایوا ساخته شده خارج نمی‌شوند.  

نشریه مدوزا پارسال گزارش داده بود که آلینا کابایوا یک آپارتمان با مساحت ۲۶۰۰ متر مربع در بندر سوچی دارد و در سال ۲۰۲۰ خانه‌ای با مساحت بیش از ۱۲۰۰ متر مربع در والدای، با فاصله‌ای حدود یک کیلومتری از ییلاق رسمی ولادیمیر پوتین برای او ساخته شده. رئیس‌جمهور روسیه در سوچی نیز ییلاق رسمی دارد.

منابع گزارش جدید «دوسیه» می‌گویند ولادیمیر پوتین که «از تولد دو پسر ذوق‌زده شده، با آن‌ها بسیار بهتر برخورد می‌کند تا با دختران خود و دستور داده که تمام آرزوهای این دو پسر برآورده شود». او به‌ندرت پسران خود را می‌بیند اما «دوست دارد طی هر دیدار با ایوان‌هاکی بازی کند؛ با این هدف یک پیست خصوصی ساخته شده».

نشریه «دوسیه» یک آگهی استخدام معلم خصوصی زبان انگلیسی پیدا کرده که یکی از خواسته‌ها از وی، «زندگی در انزوا و بدون خروج از منزل» بوده است؛ از این گزارش برمی‌آید که معلمان انگلیسی برای فرزندان پوتین معمولاً تبعه آفریقای جنوبی هستند که روسیه آن را «کشوری دوست» می‌داند. در گزارش «دوسیه» اشاره شده که پزشکان «مرکز پزشکی من» بر سلامتی فرزندان پوتین نظارت دارند؛ مطابق این گزارش، غیر از بسیاری از دوستان پوتین، کهنه‌سربازان گروه «واگنر» تحت نظر پزشکان این مرکز هستند.

براساس این گزارش، خانواده پوتین دو آشپز دارد که در سفر‌هایشان نیز آن‌ها را همراهی می‌کند. براساس این گزارش، دو پسر پوتین به‌ندرت با کودکان دیگر در ارتباط هستند و مهمانان آن‌ها مجبورند دو هفته قرنطینه شوند. در این گزارش آمده که الکساندر لوکاشنکو دیکتاتور بلاروس که اغلب با پسر کوچکش سفر می‌کند تنها مقام سیاسی‌ست که پسران پوتین را از نزدیک دیده.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما