شناسهٔ خبر: 68518208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برداشت ۴۰ هزار تن سیب پاییزه از باغ‌های بروجرد

بروجرد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۴۰ هزار تن سیب پاییزه از سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

جواد گودرزی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بروجرد به عنوان قطب تولید سیب استان محسوب می شود و هرساله بیش از ۵۰ هزار تن انواع سیب گلاب و پاییزه از سطح باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای پاییز برداشت سیب در بروجرد آغاز می‌شود، افزود: از این میزان حدود چهار هزار تن سیب پادرختی و درجه سه است و مابقی سیب‌های درجه یک و ۲ هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه متوسط برداشت سیب از هر هکتار باغ ۲۵ تن است، بیان کرد: همه ساله بخش مهمی از سیب تولید شده در بروجرد به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور صادر می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه برداشت سیب گلاب از سطح ۷۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شده است، اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۹۰۰ هکتار باغ های سیب شهرستان ۷۰۰ هکتار سیب گلاب است.

وی تاکید کرد: از مجموع ۷۰۰ هکتار باغ‌های سیب گلاب شهرستان سالانه حدود ۱۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شهرستان و استان می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: سیب گلاب بروجرد نیاز آبی بالایی ندارد و وزن آن بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ گرم است، کیفیت بالای سیب گلاب بروجرد به خاطر اقلیم خوب و معتدل بودن آب و هوای منطقه است.

گودرزی یادآور شد: از هر هکتار باغ بروجرد ۱۵ تن سیب گلاب تولید می‌شود و بیشتر باغ‌های سیب گلاب در روستای شیخ میری سادات و امیرآباد واقع شده که علاوه بر مصرف شهرستان بروجرد به شهرستان‌های اطراف نیز ارسال می‌شود.

وی سطح باغ‌های شهرستان را حدود ۱۳ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از مجموع این باغ‌ها بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات تولید می‌شود.

شهرستان بروجرد با ۶۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارای حدود ۱۵ هزار هکتار اراضی باغی است.

نظر شما