شناسهٔ خبر: 68518119 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

«آندری سیبیگا» وزیر خارجه جدید اوکراین شد

پارلمان اوکراین امروز (پنج‌شنبه) و در پی استعفای «دیمیترو کولبا» از سمتش، «آندری سیبیگا» را به توصیه زلنسکی به‌عنوان وزیر خارجه جدید اوکراین تایید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، «آندری سیبیگا» یک دیپلمات حرفه‌ای است که در سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۹ به عنوان سفیر اوکراین در ترکیه خدمت کرده است. او در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان معاون دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به دولت پیوست و در آوریل سال جاری به وزارت خارجه منتقل شد و معاون دیمیترو کولبا بود.

استعفای کولبا که از سال ۲۰۲۰ جایگاه ارشد وزارت خارجه اوکراین را برعهده داشت، اوایل امروز توسط پارلمان تصویب شد. یک منبع نزدیک به دفتر ریاست‌جمهوری به روزنامه ایندیپندنت کی‌یف گفت که از کولبا خواسته شد تا از دولت خارج شود. ظاهرا اختلافات داخلی و اقدام او در تماس مستقیم با آمریکا، علت این تصمیم‌گیری بوده است.

این تغییر در بحبوحه تغییرات گسترده‌تر دولت اوکراین صورت گرفت که باعث شد بسیاری از وزرا و معاونان نخست‌وزیر خارج شده و پست‌های خود را تغییر دهند.

زلنسکی پیشتر در رابطه با تغییر و تحولات جدید گفته بود: «ما امروز به انرژی جدید نیاز داریم و این گام‌ها (تغییر سازماندهی) فقط به تقویت دولت ما مربوط می‌شود. سیاست بین‌المللی و دیپلماسی هم از این قاعده مستثنی نیستند. من نمی‌توانم امروز پیش‌بینی کنم که برخی وزرا دقیقا چه خواهند کرد. پاسخ‌ها زمانی می‌آیند که موقعیت‌های خاصی به آنها پیشنهاد شود.»/ ایسنا 

نظر شما