شناسهٔ خبر: 68515331 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

برای تبدیل تیم بازنده به یک برنده و مدعی؛

درخواست مهم پیاتزا از هواداران والیبال در ایران

ورزش سه

بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره از سرمربی تیم ملی والیبال رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران که نزدیک به یک دهه دوران اوج خود را سپری کرد، دو سه سالی است که با افت شدیدی مواجه شده به طوری که از شش تیم برتر جهان به رتبه پانزدهم رنکینگ جهانی رسیده است.

با آمدن روبرتو پیاتزا ایتالیایی بر روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران خیلی‌ها از الان انتظار دارند این مربی ایتالیایی معجزه کند و در کوتاه مدت والیبال ایران را به صدر آسیا و دوباره به یک حریف خطرناک برای تیم‌های قدرتمند دنیا تبدیل کند.

اما این انتظار بسیار زیادی از پیاتزا است. تیم ملی والیبال ایران در طول این دو، سه سال به باختن عادت کرده است و حتی در چند بازی اخیر برابر رقیب آسیایی خود یعنی ژاپن حتی نتوانسته در یک ست به پیروزی برسد. یکی از کارهای مهم پیاتزا در تیم ملی پس از تغییر نسل، جا انداختن تفکر پیروزی و برنده شدن در ذهن بازیکنان تیم است، تفکری که چند سالی از بین رفته است.

روبرتو پیاتزا که در کنار زمین هنگام مسابقات به جنب و جوش، انگیزه دادن و حرص خوردن‌هایش مشهور است، بهترین انتخاب برای بازیکنان ایرانی است. او می‌تواند با کاریزما و دانش فنی که دارد بازیکنان خود را رو به جلو ببرد و از ناامیدی و بی‌انگیزگی آنها حین مسابقات جلوگیری کند.

فدراسیون والیبال با این سرمربی ایتالیایی قراردادی ۲+۲ بسته است‌ و اگر می‌خواهیم ببینیم حضور پیاتزا چه تاثیری در روند نتایج تیم ملی والیبال خواهد داشت باید دو سال دوم قرارداد او نیز اجرایی شود. اگر چه هواداران دوست دارند تیم ملی والیبال ایران در هر تورنمنتی نتیجه درخشانی کسب کند اما باتوجه به اینکه تیم ملی والیبال ایران در یکی دو سال گذشته به باختن به نوعی عادت کرده است، باید برای رسیدن به نتایج درخشان حوصله زیادی به خرج داد. پیاتزا می‌تواند آرام‌آرام و در نزدیک به دو سال ایران را دوباره در جهان به یک قدرت تبدیل کند.

باید دید برای اولین بار در چند دهه گذشته یک مربی می‌تواند چهار سال در تیم ملی والیبال ایران دوام بیاورد یا خیر؛ تا کنون مربیان حاضر در تیم ملی بیش از سه سال دوام نیاورده‌اند.

نظر شما