شناسهٔ خبر: 68515230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

پیشنهاد مخفیانه خروج اسرائیل از مرز غزه-مصر

روزنامه «واشنگتن‌پست» بامداد پنجشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که رئیس موساد به میانجی‌ها گفته ارتش اسرائیل نهایتا از مرز غزه با مصر عقب می‌نشیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  یک روزنامه آمریکایی بامداد پنجشنبه از پیشنهاد مخفیانه تیم مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی به میانجی‌ها برای خروج نظامیان این رژیم از مرز غزه با مصر خبر داد.

روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت: «پیام‌های متناقض نتانیاهو باعث سردرگمی در مذاکرات آتش‌بس در غزه شده است. نتانیاهو این هفته گفت که اسرائیل از مرزهای غزه و مصر خارج نخواهد شد».

این مقام‌ها که نامشان فاش نشد به این روزنامه گفتند: «همزمان با اظهارات نتانیاهو، [دیوید بارنیع] رئیس موساد به میانجی‌ها اطلاع داد که ارتش در نهایت عقب‌نشینی خواهد کرد».

در ادامه این گزارش آمده است: «اظهارات نتانیاهو باعث سردرگمی میانجی‌گران در زمان حساسی برای تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ شده است».

واشنگتن‌پست به نقل از این مقام‌ها نوشت: «تیم مذاکره‌کننده اسرائیل به‌عنوان بخشی از یک توافق مرحله‌ای، مخفیانه به میانجی‌ها پیشنهاد خروج نیروها [از مرز غزه-مصر] را داده است».

این منابع همچنین اضافه کردند: «تردیدهایی در مورد اینکه اسرائیل علاقمند به حرکت به سمت آتش‌بس است، وجود دارد. رئیس موساد از اینکه نتانیاهو همچنان سیگنال‌های متفاوتی بین مذاکره‌کنندگان و افکار عمومی ارسال می‌کند، مستأصل شده است».

برچسب‌ها:

نظر شما