شناسهٔ خبر: 68514966 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روند صادرات از مرز کیله سردشت افزایش یافت روند صادرات از مرز کیله سردشت افزایش یافت

رئیس اداره گمرک کیله سردشت گفت: امسال ۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از مرز کیله این شهرستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه افزایش ۷ درصدی دارد.

صاحب‌خبر -

امین غلام‌نژاد رئیس اداره گمرک کیله سردشت گفت: امسال ۲۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۶۳ میلیون ۵۰۰ هزار دلار از مرز کیله این شهرستان به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از ۱۸۰ کامیون شامل کالا‌های صادراتی از جمله کاشی و سرامیک، تیرآهن، میلگرد، پوکه معدنی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و میوه و تره بار وارد بازارچه کیله می‌شوند.

رئیس اداره گمرک کیله سردشت بیان کرد: پایین بودن هزینه حمل و نقل و نزدیکی به شهر‌های بزرگ شمال عراق از جمله مزیت‌های این مرز برای صادرات است.

غلام‌نژاد ادامه داد: پارسال نیز ۴۶۱ هزار تُن کالا به ارزش ۲۲۸ میلیون دلار از مرز کیله این شهرستان صادر شد که نسبت به ۱۴۰۱ افزایش ۵۲ درصدی داشته است.

وی یادآور شد: همچنین پارسال در مجموع بیش از ۳.۵ میلیون دلار انواع کالا اغلب شامل لوازم خانگی و برقی از مرز کیله وارد کشور شده بود.

بازارچه مرزی کیله سردشت از سال ۱۳۸۲ برای تسریع در صادرات کالا و تولیدات داخلی کشور آغاز به کار کرد و این بازارچه مرزی سال گذشته به عنوان یکی از مرز‌های رسمی کشور در هیأت دولت به تصویب رسید و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در این بازارچه مرزی امرار معاش می‌کنند.

نظر شما