شناسهٔ خبر: 68514457 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان

نیرو‌های مرزبانی پاکستان و طالبان افغانستان بار دیگر بر سر مسئله احداث پست‌های مرزی به صورت مسلحانه درگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به نقل از رسانه‌های پاکستانی این درگیری مرزی در منطقه «لوئر دیر» در مرز مشترک پاکستان و افغانستان رخ داده و هنوز خبر رسمی از تلفات آن گزارش نشده است. 

<div id="video-display-embed-code_11480886"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4324053/11480886?width=600&height=350"></script></div>


تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حکایت از درگیری شدید و استفاده از سلاح‌های سنگین توسط مرزبانان ارتش پاکستان و نیرو‌های طالبان در بامداد روز پنجشنبه دارد.
منابع خبری در پاکستان مدعی شدند این درگیری پس از اقدام نیرو‌های طالبان افغان برای احداث چند پست مرزبانی در داخل خاک پاکستان رخ داده است.
گفتنی است موضوع پست‌های مرزبانی در نوار مرزی دو کشور همسایه در چند سال گذشته مهمترین عامل تنش‌ها میان پاکستان و افغانستان بوده است. برغم اینکه مرز مشترک دو کشور موسوم به «دیورند» توسط جامعه جهانی و پاکستان به رسمیت شناخته می‌شود، اما طالبان افغانستان همواره نسبت به نحوه ترسیم این مرز که بر اساس یک قرارداد تنظیم شده توسط انگلیس تعیین شده است اعتراض دارد.

نظر شما