شناسهٔ خبر: 68514401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان خبر داد

رفع تصرف ۲۹۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در کرمان

سارا سلطانی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان از رفع تصرف ۲۹۰ هزار متر مربع از اراضی ملی منطقه گلومک شهرستان کرمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 سرهنگ رحیم پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی ملی و انفال جزو وظایف ذاتی و لاینفک یگان حفاظت از منابع طبیعی است، گفت: هیچ‌گونه مماشاتی با متصرفین و تخریب کنندگان اراضی ملی صورت نمی‌گیرد و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی نیروهای انتظامی با هرگونه تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی برخورد جدی می‌کند.

طبق اعلام وی، امروز (۱۵ شهریورماه) ۲۹۰ هزار متر مربع از اراضی ملی منطقه گلومک شهرستان کرمان که با حفر کانال تصرف شده بود با اخذ دستور مقام قضایی و پیگیری ادارات حقوقی و پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان رفع تصرف و به بیت المال برگشت داده شد.

به گفته رحیم‌پور، این اداره کل با توجه به وسعت زیاد اراضی ملی در استان و تعداد کم نیروهای حفاظتی سعی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در قالب همیاران طبیعت، انجمن‌های مردم نهاد و ... در حفاظت و احیا منابع طبیعی دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اظهار کرد: در همین راستا انتظار داریم مردم فهیم و طبیعت دوست استان در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، آتش‌سوزی، قاچاق چوب، گیاهان دارویی و محصولات جنگلی و ... مراتب را با شماره گیری کدهای ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان که به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی هستند، اطلاع‌رسانی کرده تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به انفال جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی مصادیق عملی ارتکاب جرم تصرف عدوانی و حکم تصرف اراضی منابع طبیعی غالبا دیوارکشی، ساخت و ساز در اراضی ملی، تصاحب زمین با کاشت درخت، صحنه ‌سازی از قبیل پی‌کنی، دیوارکشی، تغییر حد فاصل، امحای مرز، کرت‌بندی، نهرکشی، حفرچاه، غرس اشجار و زراعت و ... است.

انتهای پیام

نظر شما