شناسهٔ خبر: 68514083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

۴۵۱ هزار زائر پیاده طی دهه آخر صفر وارد مشهد شدند

محمدعلی علی نژاد

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: ۴۵۱ هزار و ۴۵۳ نفر زائر پیاده تا پایان روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه جاری وارد مشهد شدند که که ۵۷ درصد آن مرد و مابقی زن بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا، محمد رضایی امروز پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ گفت: مسن‌ترین زائر از شهرستان مراغه با ۸۵ سال سن و کوچک ترین زائر نوزاد یک ساله از سبزوار همراه پدر و مادرش در سفر زیارتی پیاده بودند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) ادامه داد: جمعیت خدمتگزار از ۲۰ تیر ۱۴۰۳ فعالیت دهه پایانی صفر را در ۱۴ حوزه خدمت رسانی تعریف و با شروع ثبت نام و ابلاغ ۲۵ هزار خدمه برای خدمت رسانی در تمامی حوزه‌های خدمتی صادر شد. 

رضایی تصریح کرد: در حوزه اسکان برای زائرانی که پیش بینی اسکان نداشتند در ۳۰۰ محل اسکان ۸۰ هزار و ۸۰۳ زائر زائر با همکاری ادارات آموزش و پرورش هیئت‌های مذهبی جواد الائمه ورزش و جوانان،  حج و زیارت اسکان داده و سه روز از خدمات رفاهی درمانی و اسکان رایگان برخوردار شدند. 

او اظهار کرد: در حوزه خدمات جاده‌ای در تمامی محورهای منتهی به مشهد ۳۶۷ ایستگاه که با جمع خدمات استان‌های مجاور ۵۶۷ ایستگاه فعال برپا شد که بزرگ‌ترین آن‌ها ایستگاه جواد الائمه(ع) و رباط خاکستری  در محور نیشابور، علی زینل و مکتب آل محمد در محور قوچان و شاهچراغ شیراز و کوچکترین توسط یک خانواده روستایی در مسیر فریمان دایر بوده است.  

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: در حوزه خدمات درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مسیر،  هلال احمر، معاونت دارو و درمان دانشگاه بیمارستان‌های خیریه و امور درمان جمعیت در حوزه دارو با بیش از یک میلیارد هزینه دارویی در خدمت زائران بودند. 

رضایی افزود: در حوزه فرهنگی نیز اعزام ۴۰۰ مبلغ و مبلغه به محل‌های اسکان و ایستگاه های صلواتی و همراهی بیش از ۳۰۰ روحانی در کاروان‌ها از جلوه‌های ویژه خدمات فرهنگی است. 

او تصریح کرد: در حوزه مشارک‌های مردمی بیش از ۱۱۰۰ خیر با صرف هزینه چند ۱۰ میلیارد تومانی در حوزه خدمات رفاهی  و اسکان جاده‌ای کمک داشتند. 
رضایی اظهار کرد: در حوزه اعزام برای زایران که پیش‌بینی بلیت نداشتند با همکاری اتوبوس‌رانی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۵ دستگاه پایانه و اعزام ۳هزار نفر با قطار هماهنگ شد. 

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) یادآور شد: همکاری بخش‌های حاکمیتی با مشارکت ستاد مرکزی سفر، استانداری، فرمانداری مشهد و سایر فرمانداران استان،  پلیس راهور و ناجا و پلیس راه، آتش نشانی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و راه و شهرسازی همکاری داشتند. 

رضایی گفت: اطلاع‌رسانی خوب و شایسته‌ای توسط خبرگزاری‌های کشور، استان و پایگاه های خبری و  سایت‌های مجازی انجام شد.

او تاکید کرد: امیدوارم همه خدمات خادمان مورد توجه ولی نعمت ما حضرت رضا (ع) قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما