شناسهٔ خبر: 68513885 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح کرد

پیشنهاد تشکیل یک تیم تحت نظارت دادستانی برای نظارت بر مشاورین املاک

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به لزوم بهربرداری از سامانه کاتب، گفت: پیشنهاد شده است که تیمی مرکب از اداره ثبت استان، کانون سردفتران و اتحادیه مشاوران املاک تحت نظارت دادستانی تشکیل شود تا بر عضویت مشاوران املاک در سامانه کاتب نظارت داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسن بابایی در جلسه‌ای با حضور دادستان مرکز استان زنجان و اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران و اتحادیه مشاوران املاک حضور یافت.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل اجرای قانون حدنگاری، اظهار کرد: از ظرفیت شوراهای حفظ حقوق بیت‌المال در مرکز استان و شهرستان‌ها به ویژه در موضوع اراضی موقوفه که موجب مشکلاتی برای مردم‌شده است استفاده شود تا حق هیچ شهروندی تضییع نشود.

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن قدردانی از مجموعه قضایی استان، گفت: در این استان شاهد همراهی خوب دستگاه قضایی در اجرای قانون حدنگاری هستیم و رفع تداخلات صد درصدی اراضی در این استان نشان دهنده همین امر است و امیدواریم با تداوم این همکاری بتوانیم برنامه حدنگاری را در کمترین زمان ممکن به طور کامل اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی لازمه برنامه‌ریزی علمی است، عنوان کرد: در زمینه همکاری شرکت‌های نقشه‌بردار بخش خصوصی نیازمند آسیب‌شناسی هستیم تا علت کم‌کاری برخی از این شرکت‌ها مشخص شود و اگر نیاز بود مداخلات قضایی در این خصوص صورت گیرد.

بابایی در این جلسه که اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و اتحادیه مشاوران املاک استان نیز در آن حضور داشتند، با اشاره به لزوم بهربرداری از سامانه کاتب، گفت: پیشنهاد شده است که تیمی مرکب از اداره ثبت استان، کانون سردفتران و اتحادیه مشاوران املاک تحت نظارت دادستانی تشکیل شود تا بر عضویت مشاوران املاک در سامانه کاتب نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: اجرای قانون حدنگاری و قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌ها، ارگان‌ها و مردم است و امیدواریم با یک هم‌افزایی و مشارکت همگانی این دو قانون مهم به بهترین نحو اجرایی شود.

بابایی تصریح کرد: تمام تمهیدات لازم در سامانه کاتب پیش‌بینی و زیرساخت‌های این سامانه برای انجام تمامی معاملات در یک بستر امن طراحی شده است.

دادستان زنجان: اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول مصداق حقوق عامه است

بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان نیز در این دیدار در سخنانی، عنوان کرد: دادستانی به طور کامل در مسئله حدنگاری با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همکاری داشته و خواهد داشت.

وی ادامه داد: همه ما برای اجرای این دو قانون مترقی و سنددار شدن تمام اراضی کشور متعهد هستیم.

عباسی افزود: مساله رعایت قانون الزام به ثبت رسمی و عضویت در کاتب موضوعی در راستای حقوق عامه است و انتظار ما از مشاوران املاک استان این است که ظرف روزهای آتی در سامانه کاتب عضو شوند.

در ادامه این جلسه رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران و رئیس اتحادیه مشاوران املاک نیز طی سخنانی به طرح موضوعاتی پیرامون قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و سامانه کاتب پرداختند.


انتهای پیام

نظر شما