شناسهٔ خبر: 68513729 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

از سرگیری اعتراضات حامی غزه در دانشگاه کلمبیا

ایسنا

دانشگاه کلمبیا که آغازگر اعتراضات حامی غزه بود، با آغاز ترم جدید تحصیلی نیز صحنه اعتراضات دانشجویان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دانشجویان معترض حامی مردم غزه در دانشگاه کلمبیا با شروع ترم تحصیلی جدید و از سرگیریاعتراضات حامی غزه ، بازداشت شدند.

دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک برای شدت بیشتر اعتراضات در طرفداری از فلسطین آماده می‌شود، زیرا دانشجویان کم‌کم برای ترم پاییز به دانشگاه باز می‌گردند.

معترضان طرفدار فلسطین در حالی که کلاس‌ها از روز سه‌شنبه از سر گرفته شد، در مقابل یکی از ورودی‌های دانشگاه تظاهرات کردند.

درب‌های ورودی دانشگاه محافظت می‌شد و هر فردی که وارد محوطه دانشگاه می‌شد، تحت معاینه هویتی قرار می‌گرفت.

سال تحصیلی جدید در دانشگاه کلمبیا کمتر از یک ماه پس از استعفای رئیس دانشگاه کلمبیا، مینوش شفیق، به دلیل انتقادات گسترده در مورد نحوه رسیدگی به تظاهرات حامی فلسطین در محوطه دانشگاه آغاز شد.

این دانشگاه به دلیل تاکتیک‌های سنگین خود علیه دانشجویان طرفدار فلسطین که به نسل کشی مردم غزه اعتراض می‌کردند، با انتقاد مواجه شد. شفیق به پلیس نیویورک اجازه داد تا به محوطه دانشگاه ورود کند و اردوگاه‌های اعتراضی دانشجویان را متلاشی کند.

رئیس فعلی و موقت دانشگاه، کاترینا آرمسترانگ، جلسات استماع با هدف کاهش تنش‌ها را آغاز کرده است، در حالی که دستورالعمل‌های اعتراضی جدیدی را برای محدود کردن اختلالات وضع می‌کند.

او همچنین با دانشجویان در هر دو طرف این موضوع ملاقات کرده و قول داده است که بین حقوق دانشجویان برای بیان آزاد و محیط آموزشی امن تعادل برقرار کند.

با این حال، سازمان‌دهندگان اعتراضات که دانشجو هستند، قول داده‌اند تا زمانی که دانشگاه با شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی قطع ارتباط نکند، اقدامات خود از جمله برپایی اردوگاه‌های اعتراضی را افزایش دهند.

محمود خلیل، دانشجوی کارشناسی ارشد که نماینده معترضان در مذاکرات با دانشگاه بود، گفت: «تا زمانی که دانشگاه کلمبیا به سرمایه گذاری و بهره مندی از آپارتاید اسرائیل ادامه دهد، دانشجویان به مقاومت ادامه خواهند داد.»

آخرین تحولات در حالی صورت می‌گیرد که دانشگاه‌های آمریکا قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای محدود کردن انتقاد از جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار محاصره شده غزه با آغاز اولین ترم پاییز، اتخاذ کرده‌اند.

نظر شما