شناسهٔ خبر: 68513679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دهه پایانی صفر

چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی نابود شد

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد یا غیربهداشتی ویژه نظارت‌های دهه پایانی صفر در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی شناسایی، جمع‌آوری و نابود شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر فرشید وفا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تاریخ چهارم تا ۱۴ شهریور ماه امسال ۳۷۰ بازرس بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امر کنترل و نظارت‌های بهداشتی فعالیت داشتند که ۲۳۷ بازرس از این تعداد مربوط به شهرستان مشهد است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی ۲۲ هزار و ۸۳ مورد بازدید از مراکز اقامتی و محل های اسکان زائران، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، محل سرویس‌های بهداشتی عمومی و سامانه‌های آب‌رسانی انجام شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ۱۹ هزار و ۶۳ مورد مربوط به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی بوده است و بقیه سایر موارد را شامل می شود.

وی افزود: در این بازدیدها ۱۰ هزار مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، ۳۳۴ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی و ۹ هزار و ۸۴۶ مورد سنجش آلودگی آب با دستگاه‌های تجهیزات پرتابل توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای سلامت زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر انجام شده است.

وفا ادامه داد: همچنین در این مدت، دستورالعمل‌های بهداشتی به هفت هزار و ۹۹۱ نفر از خادمان و متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن اقامتی آموزش داده شده است.

وی بیان کرد: از مردم تقاضا داریم هرگونه تخلفی که در حوزه‌های مختلف بهداشتی ملاحظه می‌کنند، بلافاصله به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا کارشناسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل حاضر شده و پیگیری لازم و قانونی را به عمل آورند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده پزشکی تربت‌جام است.

نظر شما