شناسهٔ خبر: 68513518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دادستان کرمانشاه:

فعالیت مرزهای رسمی کرمانشاه باید ساماندهی شود 

فاطمه احمدیان

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بر لزوم ساماندهی، رفع مشکلات و بهبود زیرساخت‌ها در مرزهای رسمی کرمانشاه تاکید کرد و گفت: فعالیت مرزهای رسمی کرمانشاه باید ساماندهی شود. 

صاحب‌خبر -

حمیدرضا کریمی، امروز(۱۵ شهریور) در جمع خبرنگاران، بااشاره به اهمیت تجاری مرز پرویزخان برای استان و کشور، اظهار کرد: متاسفانه علیرغم اهمیت تجاری این مرز، از مدتی پیش شاهد پاره‌ای از مشکلات در آن هستیم. 

وی افزود: در این راستا تصمیماتی با حضور دستگاه ذیربط برای این مرز گرفته شد که از جمله آن تامین امنیت بیشتر این مرز از سوی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی است. 

وی ادامه داد: از آنجایی که در حال حاضر تعداد نیروهای انتظامی در این مرز کافی نیست‌، مقرر شده امکان راه اندازی و یا تقویت پاسگاه‌های انتظامی مرزی مورد بررسی قرار گیرد. 

کریمی هم‌چنین به موازی کاری و عدم تفکیک وظایف برخی ارگان‌های مستقر در مرز پرویزخان اشاره کرد و گفت: به این منظور مقرر شده وظایف ذاتی هرکدام از ارگان‌های مستقر اعم از ادارات دولتی و مراجع انتظامی را بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های صادره تفکیک و احصاء و مورد نظارت قرار گیرد.

به گفته این مسئول هرگونه اهمال کاری از سوی دستگاه‌های مربوطه در انجام وظایف قانونی خود در مرز مستوجب پیگرد قانونی خواهد بود.  

 وی به وضعیت نامناسب برخی زیرساخت‌های گمرکات استان هم اشاره‌ و اظهار کرد: مشکلات کارگری، وضعیت بسیار نامناسب امکانات رفاهی و پارکینگ‌ها، نامشخص بودن درب ورود و خروج گمرکات، عدم اختصاص نیروی کافی به گمرکات شیخ صله و شوشمی، وضعیت بسیار نامناسب و نداشتن هیچگونه امکانات در گمرکات شیخ صله و شوشمی و مشخص نبودن متولیان رسیدگی به گمرکات از جمله این مشکلات است. 

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مقرر شده با حضور دستگاه‌های متولی این مشکلات در اسرع وقت رفع شود. 

وی درخصوص تشکیل برخی پرونده‌های قاچاق در مرز هم عنوان کرد: در این راستا مقرر شده امکان استقرار شعبه تعزیرات حکومتی در محوطه مرز پرویزخان مورد بررسی قرار گیرد. 

انتهای پیام

نظر شما