شناسهٔ خبر: 68513229 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شکارچی حیات وحش کومه شهرضا، شکار محیط‌بانان شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرضا از طرح شکایت علیه متخلف شکار و صید که مبادرت به شکار در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان با استفاده از کومه کرده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

رمضان قبادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره دستگیری متخلف شکار و صید هنگام کمین در کومه در شهرستان شهرضا اظهار کرد: متخلفی که در یکی از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان در شهرستان شهرضا هنگام اختفا در کومه قبل از هرگونه اقدام به شکار و صید، توسط محیط‌بانان شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شهرضا حین گشت و کنترل در مناطق استحفاظی تحت مدیریت، یک نفر متخلف که در کومه شکار مخفی شده بود را شناسایی کردند که پس از بازرسی از محل، یک قبضه اسلحه تک لول همراه با ادوات شکار کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرضا تصریح کرد: پرونده بر اساس ماده ۱۰ و ۱۱ قانون شکار و صید به همراه صورتجلسه تخلف، گزارش کشفیات شناسایی و دستگیری متهم در محل وقوع و کشف و ضبط ادوات جرم جهت رسیدگی به مراجع قضائی ارسال شد.

وی گفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید ماده ۱۱ (اصلاحی بیست‌وپنجم آذر سال ۱۳۷۵ و شانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۷، هر فردی مرتکب اعمال مجرمانه شود به جزای نقدی از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۴۵ میلیون ریال یا حبس از ۹۱ روز تا شش ماه محکوم می‌شود.

قبادپور خاطرنشان کرد: شکار و صید در فصول و ساعات ممنوع مقرر، مبادرت به شکار و صید در مناطق ممنوع یا خلاف محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که سازمان در حدود اختیارات قانونی خود تعیین و آگهی کرده است و شکار غیرمجاز در قرق‌های اختصاصی، شکار و صید با وسایل و از طرق غیرمجاز یا شکار با استفاده از اسلحه دیگران، تخریب چشمه‌ها و آبشخور حیوانات در مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش و اقدام به صدور و ورود حیوانات وحشی موضوع ماده (۷) قانون شکار و صید به‌صورت غیرمجاز از جمله اعمال مرتکب مطابق قانون مذکور است.

نظر شما