شناسهٔ خبر: 68512329 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

سعید افروز طلای خود را به امام‌ رضا (ع) تقدیم کرد

فراتر از رکورد

در ورزشگاه بزرگ استاد دو فرانس پاریس همه نگاه‌ها به یک ایرانی بود؛ به سعید افروز، کسی که به‌عنوان رکورددار جهان و المپیک قرار بود در رقابت‌های پرتاب نیزه شرکت کند. سعید هم پیش چشم دنیا، بهترین خودش را به نمایش گذاشت.

صاحب‌خبر -
 
او‌ در‌ سه‌ پرتاب نخست خود سه بار رکورد جهان‌ و‌ پارالمپیک را که در اختیار خودش بود، با رکوردهای ۴۰.۱۸، ۴۰.۶۷ و ۴۱.۱۶ جابه‌جا کرد. همین کافی بود برای کسب مدال طلا و نواختن زنگ استادیوم، به‌عنوان قهرمان پرتاب نیزه پارالمپیک.

افروز، این ورزشکار ۳۳ساله جیرفتی در حالی با رکورد ۴۱.۱۶ متر از عنوان قهرمانی خود در پارالمپیک دفاع کرد که نفر دوم این رقابت از کلمبیا فقط ۳۹.۰۴متر نیزه را پرتاب کرد و پرتاب نفر سوم هم از ۳۷.۱۷ متر بیشتر نشد. به این ترتیب افروز سومین مدال طلای کاروان فرزندان ایران را در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به ارمغان آورد. پیش از این ساره جوانمردی در تپانچه ۱۰متر بانوان و امیرحسین علیپور در پرتاب وزنه موفق به کسب مدال طلا شده بودند.

با طلای سعید افروز ایران در رده‌بندی مدالی مسابقات با سه طلا، هفت نقره و سه برنز به رده بیستم جدول صعود کرد و برای صعود به رده‌های بالاتر امیدوار ماند.

پسر طلایی ایران: مدالم تقدیم به آقا امام‌رضا(ع)
سعید افروز بعد از کسب مدال طلا و شکستن رکورد جهان‌ و پارالمپیک در پرتاب نیزه کلاس F۳۴ بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: به عشق امام رضا(ع) اینجا آمدم تا دل مردم‌ را شاد کنم و خدا را شکر توانستم این کار را انجام دهم. قبل از این‌که به پاریس بیایم، نذر کرده بودم که با توجه به همزمانی مسابقه من با شهادت امام‌رضا(ع) هر مدالی گرفتم، به ایشان تقدیم ‌کنم. ان‌شاءا... که امام‌رضا(ع) دست همه ما را بگیرد.مرد طلایی کاروان ایران افزود: سه سال زحمت کشیدم تا حتی اگر شده یک سانتی‌متر این رکورد را بالا ببرم. تمرینات خوبی زیر نظر مربی‌ام آقای شاهرخی داشتم و به لطف خدا و با حمایت مسئولان و مردم توانستم رکورد خودم‌ را افزایش دهم و سه مرتبه‌ رکورد جهان را شکستم و از این بابت خوشحالم.


نظر شما